Buat anda yang ingin bekerja di sektor kerajaan tetapi tidak tahu caranya..

Dibongkarkan “Rahsia Sulit” Bagaimana Untuk Lulus Temuduga Kerja Kerajaan Dengan Mudah Tanpa Menggunakan Sebarang “KABEL”

Sejak Feb 2009, sudah ramai yang telah berjaya dengan menggunakan rahsia ini. Tak percaya? Teruskan bacaan! Pelbagai jawatan, dari jawatan terendah sehinggalah jawatan pegawai, mereka telah berjaya. Anda bagaimana?

Preview Copy ini PERCUMA untuk anda!

Semua Nak Kerja Kerajaan!

Kerja kerajaan memang menjadi impian ramai orang, termasuk yang baru lepas graduate, yang sedang bekerja, dan juga mereka yang sedang belajar. Siapa taknak kerja kerajaan kan? Yang muda, yang berumur, semua nak kerja kerajaan…

Kerja kerajaan sememangnya menjamin masa depan! Semua orang berkata sedemikian… Semua begitu teruja untuk memasuki kerjaya di sektor awam… Kerja kerajaan adalah impian kebanyakan orang.

Sebab itulah laman web kerja-kerajaan.com ini ditubuhkan sejak Februari 2009 lalu hingga kini. Tujuannya tidak lain tidak bukan membantu dan mempermudahkan calon-calon yang bakal menghadiri temuduga kerja kerajaan dan seterusnya berjaya.

Cuba lihat apakah kata-kata seorang ‘akak’ yang telah menjawat jawatan di sektor awam di bawah ini.

Saya Kini Bekerja Di Sektor Awam!

Kerjaya saya kesemuanya bekerja dengan syarikat swasta (private sector). Saya mengalami ‘stress’ atas tekanan kerja. Akhirnya saya mengambil keputusan berhenti dan berdoa semuga Allah swt memberi petunjuk kepada saya didalam usaha saya mendapatkan kerja lain dan mencuba jawatan kerajaan.

Sebelum itu saya menyediakan diri saya dengan strategi menghadapi temuduga kerajaan sebagai persiapan kerana saya tahu dengan umur saya sekarang peluang amat tipis. Saya membaca soalan-soalan temuduga didalam e-book berulang-ulang kali walaupun belum ada rezeki dipanggil temuduga. Akhirnya seramai 2500 yang hadir temuduga pelbagai jawatan di JPWPKL hanya 47 orang telah berjaya dan saya adalah salah sorang darinya.

Pn Ann Rohani

Penjawat Awam

Anda Memang Berminat Kerja Kerajaan, Adakah Anda Alami Masalah Berikut?

Sebelum berjaya memasuki sektor awam, ada halangan terbesar yang perlu dilalui oleh semua orang. Iaitu TEMUDUGA… Sebelum anda hadir temuduga, sedikit soalan buat anda.

N
Sering dipanggil menghadiri temuduga di sektor awam, tapi dapatnya tak pernah sekalipun.
N
Anda baru menghabiskan pengajian di sekolah/universiti, dan risau untuk menghadiri temuduga kerana langsung tiada pengalaman temuduga.
N
Anda tercari – cari panduan untuk persediaan temuduga kerja kerajaan, tapi tidak menjumpainya…
N
Anda tak tahu apa nak jawab semasa disoal oleh panel penemuduga kerja kerajaan. Terkebil – kebil mata anda…. Blur!
N
Anda lemah bahasa Inggeris, dan anda sangat takut sekiranya panel penemuduga menyoal anda dalam bahasa tersebut!
N
Anda ingin tahu apa soalan – soalan yang sering ditanya oleh panel penemuduga kerja kerjaan, tapi anda tak tahu bagaimana nak ketahuinya…
N
Sudah mengisi borang permohonan kerja di sektor awam berulang – ulang kali, tapi masih tidak dipanggil – panggil menghadiri temuduga.
N
Anda pernah datang temuduga, tapi bila sampai di tempat temuduga, anda berpatah balik… Takut sangat!
N
Anda ditanya soalan ‘killer’ oleh panel penemuduga, mati akal anda dibuatnya..
N
Anda serang dibayangi mitos – “nak masuk gov kena ada kabel”. Inilah fikiran songsang yang selama ini menghantui anda!
N
Anda menunggu masa dibuang kerja di syarikat anda bekerja, kerana syarikat nak bankrup…Anda benar – benar risau.
N
Dan bermacam – macam problem lagi yang bermain – main dalam fikiran anda…(tak perlu diceritakan semuanya – 10 page tak habis 🙂

Ya, itu baru sekelumit dari masalah yang sedang melanda rakan – rakan kita yang ingin mencari kerja di sektor awam…

Bukan senang nak dapat kerja di sektor awam ini jika anda tidak tahu rahsianya… Mungkin anda akan berkata ” tiada rahsia – rahsianya, dipanggil temuduga, datang, dan jawab je apa – apa soalan yang ditanya”.

Adakah anda pasti dengan melakukan itu saja anda mampu berjaya dapatkan kerja yang anda idam – idamkan, iatu kerja kerajaan?

Anda Silap!

Ianya tidak semudah anda sangkakan… Oleh sebab itulah laporan ini ditulis khas buat anda. Ianya disediakan khas untuk membantu orang seperti anda yang sememangnya menginginkan kerjaya di sektor awam sebagai kerjaya tetap.

“Jika anda benar-benar serius untuk mendapatkan pekerjaan di Sektor Awam, anda memang Wajib membaca ebook ini…”
Banyak kelebihannya bekerja dengan sektor awam dan kami percaya disebabkan kelebihan-kelebihan inilah mengapa begitu ramai orang memohon jawatan kosong yang diiklankan di sektor awam.

Antara kelebihan-kelebihan yang anda dapat sebagai seorang penjawat awam ialah:

Elaun perumahan

Ya, anda dapat elaun perumahan pada setiap bulan. Usah risau lagi untuk membayar sewa bulanan rumah anda kerana elaun ini sudah pasti akan membantu.

Imbuhan tetap khidmat awam (Itka)

Anda sebagai kakitangan awam, ada satu imbuhan khas disediakan khas buat anda. Ini adalah satu penghargaan buat mereka yang berkhidmat buat negara.

Cuti bersalin

Usah risau – risau jika anda rasa anda/orang rumah anda perlu ambil cuti bersalin 2 bulan. Sudah tentu ianya diberikan dengan gaji terus jalan!

Bersara pada umur 58 - 60 tahun (pilihan)

Sungguh lama anda berkhidmat dalam kerajaan tu..Jika di luar sana, adakah anda akan diberikan peluang berkhidmat selama itu?

Peluang berkursus dari semasa ke semasa

Boleh dikatakan pada setiap bulan anda akan dihantar ke kursus. Sudah tentu banyak ilmu pengetahuan yang anda pelajari percuma yang di’support’ oleh kerajaan. Jika anda hadir sendiri kursus tersebut, dekat 4 angka juga anda perlu bayar setahun.

Kenaikan gaji setiap tahun

Anda berkhidmat untuk kerajaan, sudah pasti ada kenaikan gaji tahunan anda. Lagi lama anda berkhidmat, lagi tinggi kenaikan gaji yang anda perolehi. Sudah pasti anda sukar nikmati kenaikan ini di mana – mana selain di sektor awam.

Peluang melanjutkan pelajaran

Wah! Sambung belajar pun diberikan peluang. hebat tu! Dan untuk makluman anda, anda juga akan diberi peluang tajaan untuk menyambung pelajaran anda. Sudah tentu ini memberikan 1001 kebaikan buat anda dan juga kerajaan.

Cost of living allowance (COLA)

Anda bekerja di bandaraya yang taraf hidupnya adalah tinggi? Memang semuanya mahal, dari tambang bas, makan, tol dan lain – lain. Tahukah anda bahawa COLA ini dibayar berdasarkan di bandar mana anda bekerja?

pinjaman komputer dan kenderaan

Anda mahu buat pinjaman komputer ataupun pinjaman kenderaan? Dengan sepantas kilat anda boleh mendapatkannya.

Pinjaman perumahan

Ya, anda boleh mula memiliki aset terbesar dalam kehidupan anda, iaitu rumah! Dalam masa yang singkat, anda sudah boleh mula membuat pinjaman untuk membeli ‘banglo’ idaman anda.

Peluang kenaikan pangkat

Siapa taknak naik pangkat kan? Naik pangkat maknanya naik gaji dan juga anda naik selevel lagi dari tahap anda sebelum ini. Kiranya anda jadi bos la ni…

Lebih masa diluangkan bersama keluarga

Ya, kini anda akan punyai lebih banyak masa bersama keluarga berbanding kehidupan sebelum ini. Dan keluarga anda semakin menyayangi anda seadanya…

Cuti tahunan mengikut kelayakan

Tahukah anda bahawa cuti diberikan paling minima adalah 14 hari iaitu buat pekerja am. Jika anda berjawatan professional, cuti anda adalah 25 hari. Itu belum campur lagi dengan kenaikan cuti tahunan dan juga kenaikan pangkat.

Caruman KWSP atau pencen

Anda pilih mana anda suka. Nak KWSP ke pencen ke? Kedua – duanya ada kelebihan tersendiri. Jadi, usah risau akan masa depan anda lagi..

Ramai PERSAINGAN nak masuk Kerja Kerajaan ni.
Sangat SENGIT!

Oleh itu, tidak hairanlah mengapa terdapat beratus-ratus ribu orang, oppsss… bukan! Dah lebih sejuta permohonan untuk berkhidmat dalam sektor awam pada setiap tahun.

Akan tetapi, adakah mudah untuk memasuki sektor awam ini? Jika anda fikir memang mudah untuk bekerja kerajaan, anda silap…

Lihatlah betapa ramainya memohon untuk mengisi kekosongan di sektor awam. Semakin ramai orang ingin bekerja dalam sektor awam… Apakah sebabnya? Pastinya atas kelebihan yang bakal diikmati sebagai penjawat awam macam yang kita bincang di atas.

Jom lihat statistik tepat pada tahun 2015, 2016 dan 2017 pula;

Permohonan 2015

Permohonan 2016

Permohonan 2017

Sumber Statistik: data.gov.my

Lebih 1 JUTA permohonan setiap tahun, tapi yang dilantik menjawat jawatan beberapa orang?

Permohonan dibuka sepanjang tahun melalui borang SPA8i. Masuk ja semester akhir belajar, bakal graduan (ANDA!) dah mula memohon. Berebut-rebut terutama untuk jawatan-jawatan HOT seperti Pegawai Tadbir Diplomatik, Akauntan dan pegawai-pegawai lain.

Tapi percaya tak hanya 4% sahaja yang berjaya! OUCH!!!!

Tengok sendiri data yang dikeluarkan dalam LAPORAN RASMI Suruhanjaya Perkhidmatan Awam (SPA) untuk tahun 2015 – 2018.

JANGAN TERKEJUT!

Sumber Statistik: data.gov.my

Berdasarkan statistik ini pasti ramai yang ‘kecut perut‘. Rasa ‘keciiiiiil‘ sangat potensi nak jawatan-jawatan kerajaan ni.

Ngeri Kan!

Untuk tahun 2019 jangan terkejut. Lebih NGERI! Ini data terkini yang dikeluarkan oleh pihak SPA pada tahun 2020 untuk statistik pengambilan tahun 2019

Memang sukar untuk berjaya mendapat kerja kerajaan jika kita melihat kepada persaingan tinggi ini. Ramai dah ‘kalah’ awal setelah melihat statistik ini. Itulah yang mereka tak sedar sebenarnya.

Pedulikan statistik tersebut, dan FOKUS untuk…

LALUI dan LULUS cabaran dan halangan nak jawat KERJA KERAJAAN ini”

Persaingan untuk mendapatkan kerja kerajaan AMAT tinggi dan peluang untuk anda berjaya adalah tipis jika anda langsung TIDAK TAHU bagaimana untuk bersedia menghadapi temuduga tersebut.

Adakah anda pasti akan lulus temuduga dengan beranggapan seperti di bawah ini ?

Anda mempunyai “kabel besar” @ orang dalam Kerajaan yang “confirm” boleh tolong luluskan anda semasa interview. Usah bermimpi lagi, zaman sudah berubah! Ramai orang berkata “orang lain tu dapat kerja kerajaan sebab dapat pakai kabel, aku tiada kabel. Tak adil” Tak logik langsung! Apabila gagal, salahkan orang lain. Tak lihat apa kekurangan pada diri, persiapan yang dilakukan. Sudahlah!

Anda adalah seorang bekas graduan universiti yang memilki CGPA 3.5 ke atas ataupun graduan lulusan universiti luar negara yang terkenal. Ramai je best student yang tak dapat masuk gov……Buanglah fikiran ni jauh-jauh, zaman dan berubah.

Anda telah membeli pelbagai buku temuduga sebelum ini baik dalam mahupun keluaran luar negara. Ada ke buku temuduga khas untuk kerja kerajaan? Sudah pasti tiada, kerana teknik temuduga di kerja kerajaan akan sentiasa berubah-ubah dan dikemaskini.

Anda adalah seorang yang berpengalaman luas dan cemerlang semasa berkerja di swasta dulu. Swasta dan kerajaan tak sama… Jangan terlalu sombong. Hebat macamana anda pun belum tentu berjaya. Ramai yang menyombong diri apabila ada rekod hebat di company lama.

 Anda memiliki pengalaman ditemuduga beberapa kali sebelum ini. Ada orang dah 14 kali ditemuduga, tapi tak dapat – dapat! 100 kali hadir temuduga pun takkan berjaya jika sama sahaja teknik anda menghadiri temuduga. Anda perlukan perubahan!

Anda sememangnya sedang berkhidmat dalam kerajaan samada dari jawatan kontrak ataupun ingin naik pangkat. Bos boleh rekomen saja, tapi belum pasti boleh lulus…Jaga – jaga..SKT tinggi bukan jaminan selamat buat anda.

Ya, Semua ANDAIAN Di Atas Berkenaan Temuduga Kerja Kerajaan Adalah SALAH!

Tiada jalan semudah itu untuk anda berjaya masuk dalam sektor kerjaya awam. 

Cuba anda lihat fakta yang dinyatakan di bawah:

90% peserta temuduga tidak bersedia atau sambil lewa menghadapi temuduga kerana tidak tahu apa yang perlu dilakukan sebelum menghadapinya.
Penampilan diri yang salah menyebabkan peserta temuduga gagal diterima.
Over Confident salah satu faktor utama kegagalan calon yang telah menghadiri temuduga.
Kekurangan pengetahuan dan pendedahan tentang teknik menghadiri temuduga salah satu sebab mengapa graduan universiti atau kolej gagal dalam temuduga.
Tidak bersedia dari segi komunikasi atau pertuturan adalah penyebab utama peserta temuduga hilang idea bercakap di depan panel.

Adakah anda tergolong di dalam fakta yang disenaraikan di atas?

Jika ya, maka anda MESTI teruskan pembacaan anda kerana sebentar sahaja lagi kami akan bongkarkan rahsia bagaimana untuk berjaya menawan hati panel-panel yang menemuduga anda.

TAK PERLU RISAU LAGI!

Kini anda tidak perlu pening-peningkan kepala memikirkan “Bagaimana la aku nak lulus temuduga ni yer?“. Kerisauan dan ketakutan anda akan kami selesaikan kerana kami bukannya menyediakan “kabel besar” yang boleh menjamin anda lulus temuduga tersebut tetapi kaedah-kaedah dan teknik-teknik rahsia yang terbukti berkesan yang dapat membantu anda lulus temuduga. Insyallah……

BUKAN CAKAP KOSONG, TAPI KEBENARAN

Anda mungkin berfikir bahawa apa yang kami katakan ini hanya dibuat-buat sahaja ataupun syok sendiri. Kami tidak salahkan anda berfikiran demikian kerana anda belum tahu siapa dan bagaimana kami bongkarkan teknik dan panduan rahsia ini yang akan membantu anda lulus temuduga dengan jayanya.

Kami bukan sehari dua menghasilkan laporan ini buat anda!
Laporan ini dihasilkan tahun 2009 sejak kami bergelar Tim Infokerjaya.

Tahukah anda bahawa sudah begitu ramai yang telah kami bantu untuk berjaya dalam temuduga kerja kerajaan dan seterusnya bergelar sebagai penjawat awam. Betapa bertuahnya mereka kerana Tuhan menemukan mereka dengan laman web ini yang seterusnya memberi hidayah dan ilmu pengetahuan yang amat tinggi nilainya yang mana dapat membantu mereka keluar dari masalah mencari kerja.

Rahsia 500 orang lulus kerja kerajaan

Pernah menyingkap rahsia lebih 500 orang yang telah lulus (sebenarnya lebih ramai lagi) temuduga dan kini bekerja di sektor awam di pelbagai kementerian dan juga jabatan kerajaan. Bukan senang untuk mencungkil rahsia – rahsia ini.

Rahsia dari bekas panel penemuduga

Memiliki rahsia yang didedahkan sendiri oleh bekas-bekas panel penemuduga berdasarkan pengalaman mereka sendiri ketika menemuduga calon. Dengan rahsia ini, kami tahu apa yang dimahukan oleh panel penemuduga dari sesi temuduga.

Rahsia penceramah panel penemuduga

Pernah ketahui rahsia yang dibongkarkan sendiri oleh seorang “otai” ataupun pakar yang mana kerjanya adalah sebagai penceramah dalam kursus dan bengkel buat para panel penemuduga kerja kerajaan selama beberapa tahun sehinggalah masa ini.

Pelbagai Kajian

Telah membuat kajian dan juga study pelbagai buku berkenaan temuduga tidak kira dalam negara mahupun luar negara yang objektif utamanya adalah dapat membantu mereka yang benar – benar ingin lulus temuduga kerja kerajaan.

Sejak Februari 2009

Telah mewujudkan kerja-kerajaan.com ini sejak lagi. Sudah beratus ribu orang telah membaca laporan yang kami tulis dalam web ini. Sudah begitu lama kami berusaha untuk membantu mereka – mereka yang benar – benar minat dalam kerja kerajaan.

Blog percuma tips dan rahsia

Dan antara sumbangan terbesar kami, kami telah menyediakan satu blog khas yang memberikan tips – tips/rahsia-rahsia secara percuma berkenaan temuduga kerja kerajaan. Sangat ramai yang mendapat manfaat darinya.

Arif dengan masalah pencari kerja kerajaan

Sejak Feb 09 hingga kini, kami telah menerima beribu – ribu email/sms/call pertanyaan/permasalahan orang ramai berkenaan temuduga kerja kerajaan! Dan sudah pasti kami amat arif dengan apa masalah yang sering dihadapi oleh mereka dalam memburu kerja kerajaan. Kami bukan Kabel Besar, tapi cuma membantu memberikan tips, nasihat, motivasi dan panduan kepada mereka.

Ya, begitulah…

Bagaimana kami menyediakan laman web ini dan siapkan panduan hebat ini buat anda. Bukannya mudah, memang sukar. Memang sukar nak hasilkan panduan yang membantu anda menghadapi temuduga kerja kerajaan…

Adakah anda tidak sabar lagi?

Oleh itu, kami bongkarkan rahsia ini kepada anda yang benar-benar ingin bekerja di sektor awam dimana ianya adalah kerja yang diidam-idamkan oleh anda selama ini…

Apa RAHSIA dalam eBook ini?

Z

Anda perlu tahu apakah 4 tindakan yang harus anda lakukan sebelum menghadiri temuduga. Tanpanya persediaan temuduga anda akan menjadi tempang!

Z

Tahukah anda dengan hanya memakai pakaian tertentu, anda boleh mendapat markah free 5% dengan begitu sahaja.

Z

Bagaimana melatih diri anda menjadi hebat berkata – kata di hadapan panel penemuduga dan terus memukau mereka? Anda akan ketahuinya…

Z

Cuak disoal dalam bahasa Inggeris. Ketahui bagaimana anda dapat kuasai bahasa tersebut dalam masa singkat khas untuk temuduga…

Z

Bagaimana nak jangkakan soalan – soalan yang bakal disoal semasa temuduga? Ikuti beberapa teknik mudah yang diajarkan dalam ebook ini.

Z

Anda tidak dipanggil – panggil temuduga? Ketahui 7 sebab utamanya. Selapas ini Insyallah anda akan dipanggil!

Z

Anda ada ijazah, bolehkah anda apply jawatan yang perlukan SPM saja? Tahukah anda, silap percaturan, anda pulang kosong saja.

Z

Bila anda disoal sebegini ” Kenapa kami patut pilih anda bagi jawatan ini?”. Apakah patut anda jawab? Ketahuilah soalan – soalan paling killer yang pasti anda dapat jawab selepas ini.

Dan banyak lagi rahsia yang tidak muat kami nyatakan di sini. Semuanya terkandung dalam ebook ini!

Bagaimana eBook ini Membantu Anda?

h

Mudah Faham

Ianya ditulis dengan bahasa mudah difahami dan mudah dipraktikkan tidak kira samada anda berkelulusan SPM ke, Diploma ke, Ijazah atau ada ‘master’ sekalipun.

Jimat Masa

Ianya menjimatkan masa anda dalam membuat persediaan temuduga di mana anda tidak perlu buang masa masih tercari-cari tips temuduga lain yang belum tentu sesuai dengan anda.
e

Step by Step

Panduan langkah demi langkah yang mudah diikuti bagaimana membuat persediaan temuduga dari A – Z. Sebelum, semasa, hinggalah ke akhir temuduga.

Evergreen

Ianya sesuai bagi mana-manapun temuduga tidak kira apa jawatan yang anda pohon.
s

Rahsia Sulit

Berbagai-bagai rahsia untuk menjadi kelihatan hebat semasa hari temuduga yang tidak diketahui oleh ramai orang akan didedahkan kepada anda.

Proven!

Terbukti telah membantu ramai orang berjaya dalam temuduga dengan panduan ini.

Untuk Kerjaya dan Masa Depan Anda

Ebook adalah dalam format PDF

Format ebook adalah PDF iaitu buku maya yang boleh dibuka di hampir kesemua peranti moden (telefon bimbit dan komputer) – guna Google Chrome pun boleh 🙂

Dapatkan e-Book ini SEGERA!

Bayaran boleh dilakukan melalui Perbankan Online (Maybank2u, CIMB Clicks, Bank Islam, BSN, RHB dan lain-lain) dan Kad Kredit.

Terima kasih! Saya Dah DAPAT KERJA!

Ya, itulah kata – kata dari mereka yang telah berjaya. Betapa gembiranya hati apabila kerjaya idaman sudah dalam genggaman!

Sebenarnya, ada banyak lagi email – email kami terima yang memaklumkan kepada kami yang mereka telah BERJAYA! Ya, berjaya mendapat jawatan tetap dalam sektor awam. Tidak perlu kami masukkan semua email itu di sini…

Adakah anda mahu dapatkan Pakej ebook ini sekarang? Atau anda masih terfikir – fikir lagi adakah ebook ini benar – benar akan membantu anda semasa temuduga nanti?

Tahukah anda, inilah satu – satunya panduan temuduga paling lengkap berkenaan kerja kerajaan. Jadi anda tak boleh berlengah lagi…Inilah panduan yang anda cari selama – lama ini…

Kami nak anda GEMBIRA seperti mereka juga!

Kegembiraan anda bererti kegembiraan kami. Rujukan ini kami UPDATE selalu dan ini adalah naskhah update terkini 2019. Kami pasti ianya akan menjadi naskhah yang bakal beri senyuman kepada anda!

Saya gunakan masa yang amat singkat

Saya gunakan masa yang amat singkat untuk mengulangkaji dengan menggunakan ebook yang saya langgani. Saya juga mengamalkan apa yang tercatit dalam ebook itu. Akhirnya…

”Tahniah ! Anda telah berjaya dan surat tawaran akan dikeluarkan oleh jabatan berkenaan”.

Ya Allah… Hanya tuhan maha Esa yang mengetahui perasaan saya pada waktu itu. Menangis mengenangkan penat lelah saya selama ini.

Terima kasih ebook “Rahsia Lulus Temuduga Kerajaan”. Jasamu amat dikenang.

Norsaidah Abdul Razak

Penjawat Awam

Saya juga seperti anda dahulu

Bagi saya, sememangnya rezeki itu dari ALLAH S.W.T namun, ikhlas saya katakan, sesuatu jika tanpa ilmu ibarat kisah 3 orang buta yang salah dalam mengandaikan fizikal sesuatu jasad.

Jadi, ketahuilah hanya dengan ilmu dapat membantu kita. Ketahuilah rahsia-rahsia, dan petua-petua, juga fakta-fakta yang terdapat dalam RAHSIA LULUS TEMUDUGA KERAJAAN.

Jika anda kali pertama mendapat tawaran temuduga kerajaan, jangan bimbang, saya juga seperti anda dahulu.

Ayuni Akmalina

Penjawat Awam

Siapa Yang Memerlukan eBook ini?

Tak perlu fikir lagi. Kami tahu anda perlukan ebook ini. Ianya bakal bantu anda untuk tersenyum dan buat orang keliling anda bangga dengan anda!

ANDA yang baru diberhentikan kerja disebabkan kegawatan ekonomi yang melanda baru-baru ini.
ANDA yang bekerja di sektor swasta yang rasa kerjaya anda kurang selamat.
ANDA yang baru saja menamatkan pengajian di sekolah mahupun di universiti yang masih tercari-cari kerja.
ANDA yang mempunyai anak, mahupun ahli keluarga yang lain yang kerjanya “menanam anggur”.
~
ANDA yang menginginkan kehidupan yang lebih terjamin dan selamat.
ANDA yang sememangnya berminat untuk berkhidmat dengan kerajaan MALAYSIA.
ANDA yang berada di semester akhir di universiti mahupun di sekolah yang sedang merancang kerjaya anda.
Ebook adalah dalam format PDF

Format ebook adalah PDF iaitu buku maya yang boleh dibuka di hampir kesemua peranti moden (telefon bimbit dan komputer) – guna Google Chrome pun boleh 🙂

Untuk Kejayaan Anda
Terus Buat Tempahan

Bayaran boleh dilakukan melalui Perbankan Online (Maybank2u, CIMB Clicks, Bank Islam, BSN, RHB dan lain-lain) dan Kad Kredit.

2020 © Hakcipta Terpelihara. Inforkerjaya PLT