Pembantu Penguatkuasa Gred N17

Pembantu Penguatkuasa Gred N17

 

Jika anda calon temuduga bagi jawatan Pembantu Penguatkuasa Gred N17 yang bakal menghadiri seisi temuduga pada 18-08-2013 hingga 22-08-2013, admin sediakan artikel ringkas berkaitan jawatan Pembantu Penguatkuasa Gred N17. Diharap ianya dapat membantu sedikit sebanyak sebagai persediaan untuk menghadiri seisi temuduga.

 

KLIK SINI Untuk Semakan Calon Temuduga Jawatan Pembantu Penguatkuasa Gred N17

 

Jawatan Pembantu Penguatkuasa Gred N17 tergolong dalam kategori Kumpulan Sokongan II dalam skim perkhidmatan awam yang memerlukan kelayakan sekurang-kurangnya Sijil Pelajaran Malaysia (SPM). Jawatan ini juga memerlukan calon melepasi Pemeriksaan Fizikal, Pancaindera & Kecergasan sebelum layak menduduki seisi temuduga pada hari yang sama.

 

Pembantu Penguatkuasa Gred N17

Mengikut info di Portal SPA, calon yang berjaya dalam seisi temuduga Pembantu Penguatkuasa Gred N17 bakal berkhidmat di bawah Jabatan Pengangkutan Jalan & Kementerian Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaan.

 

 

Syarat Lantikan Bagi Jawatan Kerja Kerajaan Pembantu Penguatkuasa Gred N17

 

a) i)Sijil Pelajaran Malaysia atau kelayakan yang diiktiraf setaraf dengannya oleh kerajaan;
[ Gaji Permulaan : RM927.03 ] atau

 

a) ii)     bekas anggota Polis Diraja Malaysia atau Angkatan Tentera Malaysia yang berpangkat Koperal ke atas dan telah disahkan dalam jawatan tersebut serta mempunyai rekod perkhidmatan yang baik dan berkebolehan bertutur, membaca dan menulis dalam Bahasa Malaysia dengan memuaskan;
[ Gaji Permulaan : RM927.03 ]

 

b)Mempunyai syarat-syarat ukuran fizikal dan pancaindera seperti berikut:

 

i)Tinggi sekurang-kurangnya 1.57m bagi lelaki dan 1.53m bagi wanita tanpa bersepatu;

ii)Berat badan sekurang-kurangnya 48kg bagi lelaki dan 46kg bagi wanita;

iii)Mempunyai ukuran dada biasa sekurang-kurangnya 79sm dan semasa menarik nafas 84sm (lelaki sahaja);

iv)Lulus dalam ujian penglihatan bagi mata kiri dan kanan yang diuji berasingan dengan ketetapan V/6/9 tanpa menggunakan cermin mata;

v)Pengecaman warna dan pendengaran yang tidak cacat; dan

vi)Diakui sihat sesuai oleh Pegawai perubatan kerajaan; dan

 

c)Calon yang memiliki kelayakan di perenggan (a) (i) atau (ii) di atas hendaklah lulus Bahasa Malaysia/Bahasa Melayu (termasuk lulus Ujian Lisan) pada peringkat Sijil Pelajaran Malaysia atau keluulsan yang diiktiraf setaraf dengannya oleh kerajaan.

 

 

Deskripsi Tugas Pembantu Penguatkuasa Gred N17

 

Membantu membuat operasi penguat kuasaan, penyediaan statistik penguat kuasaan, menyediakan rekod operasi dan pendakwaan, terlibat dengan saksi kes-kes pendakwaan dan lain-lain tugas yang diarahkan oleh pegawai atasan dari masa ke semasa.

 

 

Pemeriksaan Fizikal, Pancaindera & Kecergasan Pembantu Penguatkuasa Gred N17

 

 

Calon temuduga jawatan kerajaan Pembantu Penguatkuasa Gred N17 bakal melalui seisi pemeriksaan fizikal, pancaindera & kecergasan seperti berikut :

 

i)Tinggi sekurang-kurangnya 1.57m bagi lelaki dan 1.53m bagi wanita tanpa bersepatu;

ii)Berat badan sekurang-kurangnya 48kg bagi lelaki dan 46kg bagi wanita;

iii)Mempunyai ukuran dada biasa sekurang-kurangnya 79sm dan semasa menarik nafas 84sm (lelaki sahaja);

iv)Lulus dalam ujian penglihatan bagi mata kiri dan kanan yang diuji berasingan dengan ketetapan V/6/9 tanpa menggunakan cermin mata;

v)Pengecaman warna dan pendengaran yang tidak cacat; dan

vi)Diakui sihat sesuai oleh Pegawai perubatan kerajaan

 

 

Jika calon melepasi seisi pemeriksaan ini, barulah calon layak untuk ke seisi temuduga. Untuk menjalani seisi pemeriksaan ini, calon dinasihatkan memakai pakaian sukan & perlu menyediakan pakaian yang menepati etika pakaian temuduga SPA untuk seisi temuduga.

 

 

 

Pembantu Penguatkuasa Gred N17

Comments

  1. nak tanya..pemerksaan fzkal ad melbatkan aktvt laran 2.4km ke? atau sepert kellng padang ke?

    • basanye kalo srt twrn ade mnyatakn pemerksaan fzkl, pacandera dan kecegasan mmg ade 2.4 tp tu berpandu pada jabatn…mcm aq thn lepas pembantu kslmtn kp17 xde laran 2.4

  2. lala peace says:

    saya dapat telah dpanggl untuk temuduga pembantu penguatkuasa MPSP . ada sapa2 tw xsoalan apa yg bakal dtanya ?

  3. Ayun Khirul says:

    Aku dpt 21/8 n kat penjara kajang.. Tp tula aku n pka spek kalu bukak confrm masuk longkang pnye kalu bejalan.. Tp trngn gak nk g.. Cmne tu

    • ayun…kalo ko nk rasa pglmn g la…tp better xg sbb kompem2 d rject coz ka spek…bkn nk downkn ko just dr pglmn aku sblm n…pe pon try your best

    • DiniaLini says:

      Perg je la,car pengalaman..aku pn paka spek,aku perg jugak..lagpn kt surat tu dorang tak tuls pn ‘org yg bcermn mata tdak dlayakkn’..

      • tula kn..g jela ye x..mmg xde pn tuls kt blkg tu speky xleh jon cume kate ade test mate je kn..nk test jela tgk..cut pn dh apply n..haha

    • ayun….
      sye pn dpat kat penjara kajang 21/8 ne….hurmmm tkutttt
      berat xcukupp

      • kamu pn dpt jgk ek..hmm takut jgkla bm n xlepas..so far check ok la dlm 24 cmtu..just mate n la masalahnye..yg lan ok je kot..

        • ala xpe try jerk ayun…mmber sye pn da peg semlam dy pn rabun..tp alhmdullah lepas jerk arne da g temuduga plak…xpe lau de rezk kan xkmane y pntng tawakal n usaha…gudluck untuk esok yeah….

    • aku pun rabun jgk.. tap aku hafal je… seb baek lepas… nga tgu ntervew je n…

      E
      F P
      T O Z
      L P E D
      P E C F D
      E D F C Z P
      F E L O P Z D

      da 2 kal aku g, da pka yg sama je…
      Gudluck

      • thanks berkongs tps…dh 2 kal dpt ujan kecergasan tp xlepas… :( sedh sgt… kal n nk cuba dgn mnghafal… hrp guna set sama…

  4. Aku dapat temuduga d penjara marang 21/8 ne. tap x de plak menton pemerksaan fzkal & kecergasan. kat surat tu tuls ‘temuduga’ sahaja
    emal yang ak dapat pon ada tuls ‘pengamblan khas’

  5. ermm aq tmdga 20 / 8 d penjra sg udang…huhuh nebes.. 1st kta akn ade ujan fzkal lulus ujan fzkal bru tmdga …so better dtg trus ka pkaan sukan n bwa pakan formal tok dtmdga nt…untuk n17 kl n terdr dr pekbaga jabatn ..jpj,kdn dan ermm lupe huhuh hope kte sumer succes

    • gud luck..sy pn dpt ntervew kt sg,udang..tp 19/8 sy rase kne pka bju formal dlu..bru tukar bju kurung..sbb frstly kte kne ujan bertuls

    • owh setahu saye..frst day pka baju sukan dlu..dah lulus bru esoknye dtg balk paka formal pejabat kan?

      • yeke..sy xtahu la..tp mase temuduga pols bu0lan lepas..dy marah pka bju0 s0ukan..sbb dlm surat kne pka bju sopan..tp try je la kn..sy pn tak tah0u..dpt kt sg.0udang 0ju0gak ke?

        • saye penah g gk fzkal test pols..kte kena paka sopan sebab dlm dewan kan paka short. so xkn nk dtg pka short terus. hehehe. mcm mgresen,dtg jer terus pka pkaan sukan..klu xcaye,awak refer kt home portal spa. ade de gtau..

  6. bag yang mndapat surat tawaran dr SPA ,ujan fzkal& tmdga pbntu penguatkuasa n17 bg tarkh 18 hgga 22 ogos 2013 kekosongan adlh d 2 jabatn >>JPJ & KPDNKK SO stndby k…good luck 4 all

  7. Sy dpt tmdga 19/8 d penjara tapah.pasal resume 2 sy xpaham sngt,mcm mane nak tuls.korang thu xmcm mana nak buat resume 2,an dlm resume 2 dorang n sumbngn n kestemewaan kebolehan maksudnya ape ye,bole bn2 saya x?

  8. sy pn dapat jga…
    dekat Ibu Pejabat Penjara Kota Knabalu…
    Hopefully, can successes a bt nerves… Good Luck all :)

  9. Assalam..
    Sha dapat ntervew dan ujan fzkal sekal on 19/8 d jabatan penjara mr,sarawak.Baru dapat tau harn tad.
    semoga dpermudahkan segala urusan kta semua..

  10. salam.
    sy pn dpt jgk.18hbln n kt penjara pengkalan chepa.korang?cmne nk tau surat tawaran kta n akan berkhdmat d jpj atau kpdnkk?..tgok kod da ke?.huhu..lau dh tau jabatn mane kta akan d ntervew,leh la kta fokus tuk satu je.

  11. kod kt surat tawaran sy 3369..maknanya under jpj kn?

    • Ahl panel temuduga adalah jpj..jabatan..pelbaga…yg mna satu pun x tau…nk study bab pmbntu pguatkuasa jpj ka…
      Bm saya pun sama..lbh dr 26…rsau gak tkut x lps…saya kena kt penjara kok kelang mata ayer perls…22/8 n…laran tu pun sama…kena buat gak ka?lama x excersce…jg bdn…adu….rau sgt….

  12. ya setahu saya kod 3369 tu jpj…
    kalau berat badan lebh cam mana tu…
    bm saya lebh dar 26… ?

  13. mamaprincess says:

    ak pun dpt gak 22/08 n kat penjara kajang…good luck for me and u allsss…
    ntah dpt ke x nh….adehhh gsauuu…

  14. Saya pown dpt tawaran pem.penguatkuasa n17..18/8/13 d penjara Marang, trg.skrg dh bkerj d jbtn kerajaan jugk..tp tawaran n jawatan yg saya mnat n..hope success..kpd yg sama tmudug dgn saya tmpt dan wwaktu yg sama selmt bkenaln..;-) tegur2 le sy k

  15. Saya pun dpt temuduga pem. Penguatkuasa n17 d penjara marang, trg-18/8/13..skrg dh pun kerj kerajaan namun tawaran kerj tmuduga n yg saya mnat sngt2..ada sape2 yg sama tmpt dan waktu dgn saya? Leh sual knal dlu snlm ke sana..xde ar kt sana nant sumbat xde gu..;-)slamt bkenaln semua..nant tegur2 lah yew..

  16. Salam sume..sy pn dpt surat ntrvew 21/08 n..next week..tp kt pnjara reman jB la..sy pnye 3369 gak tp yg temuduga peg.KPDNKK..so kalu sy nk study utk stndby ntrvew utk kpdnkk la ye@mcm u all ckp under jpj…?-mntak bntuan-*^▁^*

  17. Mudah2an ses ujan fzkal n ntrvew sy 21/08 n brjln dgn lancar..amnn…hope sgt brjaya sbb n dh kal ke-3 ntrvew gov..klu kata n rezek sy,sy jela dlm fmly yg bkrja under gov..2 yg nk kna wt tol2 sbb mak abh mghrapkn yg trbak dr sy….

  18. kenape semua ntervew kat penjara?
    aku kat penajara seremban

  19. saya pon dpt jgk 21.08 ne kt penjara kajang.. ade sespe tau ape yg akan dorg tnya tme ntvw nant?

  20. saya pun dapt 21.8 ne kat penjara tapah…
    YA ALLAH ANDAI INI REZEKI MILIK KAMI…KAU PERMUDAHKAN LAH…..AMIN….

    SO NAK SIAP2 PAKAI BAJU SUKAN KER APE?

  21. wahh ramanya dpt kt penjara maran..sy kt penjara jaw penang..nk tnya, korang wat resume n englsh atau melayu? All the best ya untuk emua yg akn g ntervew nt.. :)

  22. bhsa melayu sbb keje gov kn..

  23. oh..okay tna..terma kash.. :)

  24. CAHAYA ZIEYLA says:

    SALAM LEBARAN. h guys. SY ZIELA DARI SELATAN TANAH AIR. saya baru dapat tahu harn tu pun sebab SPA bg mesej penukaran tempat ntebu. SAPE YANG G UJIAN KCERGASAN KAT KLUANG? add facebuk sy, cahaya zeyla. tak la takut ble ade kawan.

  25. nur hidayah binti baharuddin says:

    Salam adlftr.. saya pun dpt temuduga kat penjara kajang..sapa yg dpt kat sana pada 22/8/2013 khams mggu depan.. sapa yg sama tmpt dgn saya kt penjara kajang , n cntact no saya 0176675926..bole kta together2.. ^_^.. salam ukhuwah..semoga Allah permudahkan segala urusan kta..

  26. Norizan Mohdamir says:

    Salam semua, sy bru dapt surat ptg td…ya allah nerbes nyer, selalu x mcm n.sy kena d penjara kajang, sesapa dapat kt sana jom pm kt fb zdanafan norzan..

  27. salam tahir says:

    assalam..sapa kena d penjara pokok sena??

  28. eh,tshrt warna apa erkk/..?

  29. Saya pun dpt kt penjara kajang..jom kte kenal2 kt FB add sy sharaclunk@yahoo.com..
    nerbes la plak takut bm x lepas

  30. salam ,,, saya pun dapat d penjara kajang 19hb ne .. de sama gan saya x …

  31. nurulajeera says:

    salam…kawan2…syer pown dpt gk..20/8..kt pnjre kajang..der sp2y sme trkh n tmpt gn sye.. x..?

  32. Saya pregnant 6 bln,tp dpt twran jwtn pem.penguatkuasa n17..saya layak ker utk ujan fzkal dan kecerdasan…bngung..nk pg ker x..

    • Xslh kalo nk g tp…huhuhu jgn sedh kalo kn blk….mcm yg lps sy g yg mn prggy dorang suwoh blk.tp kalo nk rasa pglmn xsalh pon heeeee

  33. Sye pon preggy 6 bln…ley ke jon ujan kcergasan 2..atao dy akn dsqualfedkn je…

  34. Faa Fazira says:

    Sye unn kne at pnjre marang 18/8 ne…

  35. azra n cahaya zeyla…

    emm, xdpt jumpe lah kt..sb tarkhnyer lan2…

    sy 19hb..

    mcamane nk tau kt dbawah kementeran ape?

    JPJ or KPDNKK ? no kod 3369…

    • CAHAYA ZIEYLA says:

      surya n azra. entah yek. tp kalau kut kOd, kte semua same. kalau kut surat pulak, sy dapat KPDNKK. kOmpus jugak n, u all paka baju ape mase perg tu? baju senam atau baju kurung dulu ye?

      • dlm portal ckp pelbaga kementeran. setap kmenteran de pembantu penguatkuasa n..yg panel sy plak pegawa JPJ..maybe kena fokuskan skt kt bhg JPJ. Cahaya zeyla,cmne nk tau KPDNKK tu? surat sy kt kg..yg emel je ade..

        • CAHAYA ZIEYLA says:

          kalau kat surat kan ade nOte pengerus lembaga temuduga, pegawa KPDNKK, sO maybe kpdnkk la kOt. takkan KPDNKK nak tanye pasal jalan raye pulak aek. tp entah la. penng jugak n. hh. takpe la, 1st day just pemerksaan fzkal je kan?

          • hehhe..wsau gk..tap xpe..wt yg tbak ok..awk 20hb jgk ke kt kajang? yupp..frst day jer..klu pass fzkal test,dptla dtg esok harnye..hehe

      • tu lah..rase2nyer kut pegawa temuduga tu kot..
        xkan pegawa KPDNKK nk tanya pasal JPJ pulak kan?

        Sy paka baju senam jer dulu..pas tu bawak je baju kurung..
        mest terus wat pemerksaan fzkal n lan2..

        • CAHAYA ZIEYLA says:

          Surya n zra bawak sekal ye resume dLL tu? Ok-2. almaklum, keje skrang n tada pulak buat ujan fzkal baga n. sO laju pulak jantung n.

          • Standby je trus resume n sjl2 sbb ms zra ntrvew pegawa megresen dl pn ada wt ujan fzkal gak pas2 mn yg lepas ujan fzkal trus g ntrvew..tp xtau la yg kal n cmne..prepare awl2 jela..

      • Zra pnye yg tmuduga peg.KPDNKK..mybe kte under jbtn KPDNKK..sbb 2 jbtn je kn utk jwtn n…jpj n KPDNKK..

        • kta dpt yg sama…harap2 x la ketat sgt ujan fzkal nya..sbb sy n mcm2 x ckup..berat la..rabun la..lebar dada pon lpas x lpas ja..
          doakan yg terbak…confus nk pe ke tak..hh

  36. salam..
    h..sy dpt ujan fzkal d penjara seremban..
    nebes sbb tk penh pegy mana2 ujan fzkal..

    anyone dpt tmpt yg sama?

  37. Faa Fazira says:

    A’aahh…ary ahad!!ntah nk pka bju amnde??t0lg plsss yg ane penah g ntervew..

  38. nur hidayah binti baharuddin says:

    Utk pengetahuan perempuan..dtg paka baju kurung dulu..nnt da bg masa utk tukar pakaan sukan.. terma kash…^_^

  39. nur hidayah binti baharuddin says:

    Pakaan sukan bg wanta , tshrt puth lengan pjg berkolar..seluar track warna htam… ^_^

    • nurulajeera says:

      Klu pka tshrt lengan pndek tp bkolar blh x?

      • salam buat semua kwn2 sy dh selesa tmuduga fzkal td pg…alhamdulllah lulus sumenye…..sok tmuduga dgn pgawa plak….untuk pgthuan kwn2 pka bju sukan terus k….bwk suratr. dan kad pngenalan….sjl2 bw pd keesokan harnya sekranya kalan berjaya melepas semua ujan fzkal….gud luck ye……………………

  40. Kena paka bju kurung dulu ye .. eem klu terus paka baju sukan xbleh ….. hehehh

  41. salam.. sy dpt gak kat penjra pengkln chepa 21/8 ne.. sebenarnya kta kena paka bju kurung dulu atau pakaan sukan terus ea??

  42. Salam… slm har raya…kawan sekalan sy nk shre sket la sbb n second ntake dpggl tmdga jpj n……untuk yg dh berjya ke prgkt tmdga sap la sbb antra soalan yg dtya nt mby ntroduce dr n englsh dn mngkn gak hob…pastu soalan dtya mgapa jbtn perlu mmlh kta tok jwtn n…ape kekutan kta n matlamat kta dlm tgs n…mengapa kta mnat kerja ngn kerajaan….fhmkn konsep 1msa…tu antara soalan yg sy ngt lg…. hope leh sket tolong korang…. 4 myself n u alzz smga succes k …. sapkn jg untuk fzkal…..smga kta sume brjya amnnn

  43. Ermm trus pka sukan pon xde mslh coz t kn sln gak …jgn ma telanjang suda hehehhe

  44. salam.. kengkwn sy dpt gk tervu kt pengkalan chepa..myb sy xpeg..

  45. Adib Akhir says:

    Sya dpt kt pnjara sg.udang, tp mntak transfer ntervew kt pnjara sndkn sbb cut kt sn..ada sesapa x g ntervew 19/8 nh..

  46. Aze: aze kna dkt pnjara jaw ek? Sy pn kna kat c2 jgk. Aze kna har apa?

  47. Saya agak rabun,,kne baca pun gune spec,rsa2 mcmne ye….tkt rug je peg…

    • nurulajeera says:

      Nna ble trkhny?

    • saya pon paka spect…tad member sorang sy call..da kata sapa paka spect da suh balk je..oh god..sy esok n ujan kcergasan n pancandera jugak..klu xpaka spect memang meraba laa..so macam mana? sapa yang ada pngalaman please gve opnon…

  48. assalam…
    sy dapat kat sg udang…
    nak tanye mmg kena berlar ke?
    da lama tak bersukan n…
    ke tak payah peg je?

  49. sy dpt kt jaw..apapn x ready..kna paka kasut sukan ke?? x da…haha..mlm2 n nak car mana kasut sukan?…bru baca surat td, engatkan ntervew je…ada ke berlar tu 2.4km..

  50. farwinayussuf says:

    ada sapa2 yg dpt d tawau kah?

  51. farwinayussuf says:

    wajb kah paka baju puth bkolar tuk fzkal? Tudung mcm mna? mest htamkah? anyone please………..

  52. pakaan suka untuk wanta memang baju puth ke?

  53. pakaan suka untuk wanta memang baju puth berkolar ke? mana nak car. dah suntuk. huwaa

  54. kalau xnak peg kena col SPA gak ker? nanty kena blacklst kalo xpeg..

  55. eha : kat jaw berapa har bulan? sama la saya pon…. cuma BMI saya x ngam la…. huhuuh depa nak 19-26… tp saya 26.6 huhuhhu surat pon baru tengok td… camna nak trunkan berat n 2 har je tnggal…. tp nk sgt la keja paka unform n….

  56. Slm… So cm ner pada kwn2 yg dh perg temuduga… ok ker semua??

  57. u all nk peg pk baju apa…n bju sukan tu st nk paka colour puth ke..?

  58. #syakla dapt ntervew kt mane?
    jpj ke?

  59. korang2..mmg kena pka baju sukan puth ke?? kalau baju yg ade corak xbleh ke??saya ntebu esknye.huhuuh

  60. assalamualakum sume..saya pon dpt gak, kat penjara kluang,esk tarkh temuduganya,20.8.. sape yg kne same tarkh ngan saya yer??bleh knal2 dlu, nt esk g sane ade la kawan..hhh

  61. apa kata bg kte peg paka bju kurung dlu and then kalo da suru change guna bju sukan kta tukar la,,ok..?kte pakat rama2 seluruh malaysa..saya xdh bju puth dah g bel sluar sukan yang colour purple g,,,kra nk juga guna purple,,tp xblh pla…t da xdh tetapkan pakaan colour apa kn,,so ts up to kta je la..ok..dont worry..ahah

    sapa dapat kat kk tu 22 hb tlg la contact sya..search kat fb now https://www.facebook.com/syakla.zarndad ok…m watng…nak g sama2 bah…

  62. salam, saya dpt temuduga kat penjara marang utk 20/8.. tp sya ad masalah rabun, berat badan….
    pas2 saya tak faham la yg kna buat resume mengena sumbangan 2 cz sya xder sumbang apa2 pom rasanya…. cam ner n ya…

  63. sangat2 rabun n. mcm mane la..

  64. Eha..eja..huhu..az kena 20hb n..rsaw la..xla prepare sgt. Pka bju sukan terus tau..senang nt xla rushng nk tukar. Td ayah az nmpk calon2 berlar d padang..5 pusngan kot..ada had msa rsanya.

    • 5 pusngan??? jauh tuuuu……. yg tu kot yg depa kata lar 2.4km tu masa da klu x salah dlm 15mnt…. semputtttt…. kam kena 22hb kat jaw…. sapa2 yg dah p apa certa?? kongs la skt…..

      • Yat.. Alhamdulllah az dh lepas ujan fzkl n kcergasan td. Ktorg kena lar 6pusngan.ckup 2.4km 17mn.mcm dlm surt temuduga. Suma kena wt..huhu..pka la bju sukan sap2.

        • aze, semua kene buat? awk jpj ke kpdnkk? ade membe sy hr n dgn jpj tgg xlepas awal2 dh kene balk

          • lnda..aah semua kena wat.huhu..memg nervous gak sbb tkut x lepas.. aze kod 3369, jpj.. oh tula sbb 1st skal dorg ukur tngg..kwan aze x lepas ujan mata..huhu..

  65. salam semua..esok saya ntvew dkat pnjara kk..any1 sma tmpat ngan saya?nervous gler skrg ne..korg dah sap seda ke?

  66. BMI lebh mcm mna ea??? 26.6…. blh ke? ada bud bcara x??

  67. Err..yg dh peg ujan fzkal tu, cecte la skt..ada kena lar2 ke? Nebes jugak nh..

  68. actually dapat kat sg Udang .. for kal kedua ntervew unt berunform . ntah lepas ke tak . the poblem skangg BMI . oh mygod

  69. Jaw jgak 21/8 0124359308

  70. as’salam….. cam mna yg dah peg tu?? ok x? mmbr sorg dah lepas… da ckp masa ujan fzkal tu yg pentng skal mata…. then tngg… berat kalo lebh x pe… tngg jgn kurang…. then BMI klo lebh skt2 tu da ckp dorg blh ejas… tp ntahla kot pegawa yg btugas tu la…. tp yg nevesnya nak kena lar, st up, lompat…. aduhhhhhh….. da ckp 50 org yg p test tu… lbh kurang 10 je yg lepas… huhuhuhuh so? apakah nasbku?? tggu esokkkk…

  71. salam..sy dpt pem.penguatkuasa n17 utk kpdnkk kt penjara kajang 22/8.. mslh sy n obesty..hashhh..berat melampau..tgg okla cukup syrt.. pernah dulu perg yg under jpj ms tu preggy 7month dtg2 dtempatkan tmpt khas..then kene blk seb xsesua kut keadaan semasa..

    • lnda…….. yat kena kat jaw… 22/8… BMI awk brp?

      • owh.. sy kene kt kajang. esok jgk..BMI mmg ke laut.. tgg lepas..brt plk melampau..kre2 td bm mmg kategor obes.. tp asben ade ckp BMI nt boleh ejas..blh det kan kalau dpt..skrg rsau bab lar2 tu, lompat jauh lg..sy br lps keguguran..mmg tawakkal je la esok

  72. Yat..nsyaAllah awk semua boleh buat jgk.. kt penjara jaw n msa gr snn x slap 9 org yg lepas.semalm kam 24org lpas. Hrn 22 org lepas.. pegawa2 ada yg sportng, bak.gud luck esok.

    • thanks aze……… aze cam na lepas x? ntervew har tu jgak ka?

      • u’re welcome.. Alhmdulllah az lepas ujan fzkl.. ntervew wt esoknya.. az glran ke 7.tu pun az habs pkul 11. stap org 15-20 mn cmtu.. last habs 4.30 smlm.. yat cmna? kutkan hrn yat ntervew kn.

  73. Sy sudah slesa d pnjra kajang hr n:-)

  74. Lepas sdah fzkal test.bsok ntrvew plak.ad tps x share2 la

    • baca tentang drector jpj Malaysa .. pentng tuu , mean carta Organsas laaa . kawan syma tme jpj dulu mcmtulaa soalannyee .. goodluck for the last ntervew esokk guys ..

  75. saya lepas ujan fzkal d tapah har n…takut pulak untuk lsan besok…doakan saya yer semua.

  76. mampos bsuk dh nk g check fzkal..mcm la nk lepas laran 2.4km tu dlm masa 17mnt hbs la..

  77. Salam…h guys…cmne korg pnye ujan fzkal..?alhmdulllah sy lepas wt sume..td pg bru je lpas ntrvew ngn pegwa kpdnkk..hope ada rezek la nnt..nsyaAllah..*^▁^*

  78. salam semua. saya baru lepas pemerksaan pancandera kat penjara tapah, perak. alhamdulllah sy lulus. tap esok nak perg ntervew lsan pula kat tempat yg sama. takutlah. ada sesapa boleh tolong tentang soalan apa yg akan dtanya?

  79. serus mnyesal sangat sebab xpeg ntervew jwatan pembantu pengutkuasa dekat penjara tapah..
    rugnya..
    hmm tah ble dpat lag..
    tah2 dah blacklst nama n..
    hmmm

  80. Result ntervew ble leyh tau ek??

  81. yg mna tmudga kt jaw ar 2 add fb sya,.zown exgpn…

  82. aze n azah ke,,.?umO 24,..??

  83. aze,..fb nma pa..,,??

  84. bla resulttemuduga keluar?

  85. Areenamustaffa says:

    Assalam..sy mau tanya..ujan fzkal tuk jwatan peg penguatkuasa n41 sma sjaka? Sy rsau sbb sy rabun..klu paka contct lens ..dorg suh gosok2 mata ka?..

  86. wsalam,..dpa sruh gsok jgak,.tp xpa,.bt2la gsok,..hehe

  87. Dpt juga post tu..share nfo cmne korg wat ujan kecergasan n soklan ntebu..1st tme dpt..add fb akhma oren

  88. aze,fb nma pa,.,.?gtw jp

  89. skrg kabel mash kuat lag setengah2 jabatan, kalau badan unform kabel mest kuat kalau tak jgn harap la buang masa lar tgh2 padang, penat boleh sakt hat pun boleh,, aku dh merasa semua n, aku pun ada kabel jg masa tmduga tap aku merasa kebolehan kta yg sebenar yg menentukan tap sygnya pemlhan yg djalankan amat tdk telus, kalau aku nk certa brbaga cara mereka menggunakan kabel n,bag aku sesetengah yg aku rasa tak layak akhrnya lulus dr bermacam feedback yg aku trma,, yg past kenal pegawa n suku sakat penemuduga,, akhr sekal dpt la pa yg kak mengular n kak rasuah,, kp kemana nkra kemana

  90. eyza starrr says:

    Salamualakum . alhamdullah sy dah berjaya temuduga utk jawatan nh and dtempatkan bwh jpj .bla ye tarkh lapr dr sebab surat tawaran and surat lapor dr sy tak dpt lg smpa skrg . anyone help me ,please ? :)

  91. eyza starrr says:

    Sesape yg dapat under jpj and da dpt surat tu tlg contact sy eh ? Wechat : eyzaaastarrr / emal: nurzzahsyammy@yahoo.com

  92. salam . sesapa yg dah berjaya temuduga dan dtempatkan d bawah Jpj , pm sy please kat emel nurzzahsyammy@yahoo.com or whatsapp kat 0192735180 . mana tahu sama tempat nnt . boleh geng . lg pon surat lapor dr and surat tawaran mash tak dpt lag . rsauuu laa :/

  93. jgn rsau,..sya pn cm 2 gk,.

  94. Salam semua…..
    Saya nk tanya saya da dpt surat tawaran dr spa tp msh belom dpt surat lapor dr dar jpj…ada sesapa tahu x dgn unt mne sy bleh semak utk tarkh lapor dr…saya tak past nk col spe…plz help

  95. Baru je dpt col bahagan pengurusan jpj..so far setakat n mash tada tarkh lg bg lapor dr N17(penguatkuasa)…tap for those y kerja deorng ckp akan bg mse sebulan sblm tarkh lapor dr…so sempatla nk anta resgn letter kt company skg… Utk semakan col la no n 03-88866622 bahagan pengurusan….nt klo ada latest nfo plz update..

  96. Sapa yg berjaya, jumpa dekat Akadem JPJ ye 13/1/2014 ne :) Saya dar Alor Gajah. Hehe 1 jam je ke Akadem. Mana yg dar jauh, moga selamat sampa. Selamat menjalan lathan dengan jayanya. InsyALLAH :)

  97. salam semua…saya dpat pembantu peguatkuasa n17 kod 3369…under jpj 7jan2014 ne..ada sapa2 yg dh ada pengalaman ntervew jawatan ne x ? & apa plak antara ujan fzkal n kecergasan yg de org buat…sla emal sya klm_fza@yahoo.com

  98. Tahun lepas sy dh pernah mohon..tp msa ntervew tk dpt peg..dh mntak utk tahun n..agak2 de pggl lg skal tk…hmmm

  99. salam…. tumpang tnye… pembantu penguatkuasa KPDNKK pk unfm ke? n keja syf @ normal syf??mohon penjelasan… tq..

  100. Sy bru dpt surat, ujan fzkat kt dewan mpsp bertam.27/8 n kna peg..ada yg sma x? . ujan fzkal tu mcm mna eh . knp wajb pka pkaan sukan.. Kna lar2 ke ..mohon pncerahan..frst tme n. Berdebarnya bkn man…huhu

  101. cik syida says:

    Assalamualakum semua , saya ade dpt surat utk g ujan fzkal pem.penguatkuasa kt mpsp bertam har khams 27/8 ne , saya nak tanya , pakaan mcm mana erk ? Terus paka baju sukan or paka baju formal dulu ? Please help me . Tq :)

  102. Wannieys wna says:

    Salam
    Saya pun dpt pgln ntervew pmbntu pnguatkuasaan kt shah alam.
    Sbb sy dr perak so selasa mgu hdpn sy pe
    Ada jgk mnta bpkaan formal&sukan.
    Tp xtaw mne 1 dlu nk pka.
    Mohon share ssapa yg sdh jlñ ntervew tu.
    Wc sy:wna135
    Ws :0135033862

  103. I needed to put you the lttle remark just to thank you very much over agan for these amazng advce you have dscussed on ths page. It has been certanly ncredbly generous of you to supply openly exactly what a few people could possbly have marketed for an e book n order to make some money for ther own end, most notably gven that you mght well have done t n case you desred. These solutons n addton worked to become a fantastc way to comprehend other people onlne have a smlar dream lke my personal own to see sgnfcantly more wth regard to ths ssue. I’m certan there are many more pleasant opportuntes n the future for many who read your blog post.

  104. najib ahmad says:

    Salam. Sy nk tnya tentNg jwtn p. Penguatkuasa n17 mngena ses pemlhan . Sy dpt kt penjara alor star. Ada sapa yg dpt d tmpt yg sama? Tng sy 160 n bm sy 18.1 .. Sbb kurang brt bdan . Adakah a mnganggu proses pmlhan . Mohon jelaskn

  105. I have been examnatng out some of your stores and can clam clever stuff. I wll surely bookmark your ste.

  106. ha all…^^, sy dapat lantkan tetap bag jwtan pem.penguatkuasa n17.. nak tnya ,lapor dr basanya d hntar surat or kena call sndr ?? anyone help me …whatsapp..0138870861

  107. Assalam.. 2/2/16 n saya ada pemerksaan fzkal & kecerdasan kat penjara marang utk jawatan pen. peg. penguatkuasa JPJ gred N27. Saya adalah calon smpanan SPA utk pen.peg. tadbr N27. adakah saya dpanggl utk pemerksaan n dsebabkan calon smpanan?

    Mohon jasa bak abg2 & kakak& yg budman bg tps utk pemerksaan tersebut. Sape2 yg pernah buat ujan tersebut d penjara marang tolg la sy k. Mmg kne berlar 2.4km tu ke? klau xlulus reject trus ke?? TQ

    • Najib ahmad says:

      Ya memang kena blr 2.4km tp tu yg last ,bla dh lepas ujan fzkal yg sebelumnya tu. Bla dh llus smua ujan fzkal bru brlar 2.4km tu .. Kranya brlar 2.4km tu kra last ujan,bla dh lps n bru dpt .v yg strusnya

  108. Najib ahmad says:

    Alhamdulllah akhrnya dpt juga dserap d jwtn pen.penguatkuasa N17 under jpj .. Kpd sesapa yg dpt d akadem jpj melaka mohon contact or msg sy ( 0194038680 )

  109. fazarol firda bin nordin says:

    saya dah dapat calon tetap bag pembantu penguatkuasa kpdnkk gred N17.saya dah terma lantkan tersebut dan sudah selesa medcle check up dan sudah perg tandatangan surat akuan berkanun.macam mna sya nk tau saya d temptkn bertugas d mana?adkah saya perlu tunggu surat lapor dr?

  110. Wow! Thank you hneks! I contnuously needed to wrte on my webste somethng lke that. Can I nclude a porton of your post to my webste?

  111. 2 3 THUN LEPAS AKU ADA PANGGILAN Y SM MCM NI TP BAWAH IMIGRESEN..AKU GAGAL UJIAN FIZIKAL SEBAB TANGAN BENGKOK DN X SEMPAT NK BRJLN KAWAD….JD AKU XDPT TEMUDUGA…APA LG AKU PN BLIK RUMAH JE LH….PGAWAI IMIGRESEN DH BG TAW AKU XLAYAK MOHON JAWATAN Y BERUNIFORM SPT POLIS BOMBA ASKAR DN Y SEANGKATAN DGN NYA…..UTK PGGILN PMBNTU PENGUATKUASA NI AKU NK CALL SPA UTK BATAL KN TEMUDUGA….LG PN PN AKU DH KERJA DG JKR…..BG PLUANG KT ORG LAIN Y LBIH LAYAK JE LH…..APE KOMEN ADMIN??

Trackbacks

  1. […] Pembantu Penguatkuasa Gred N17 tergolong dalam kategor Kumpulan Sokongan II dalam skm perkhdmatan awam yang memerlukan […]

Speak Your Mind

*