12 Soalan ‘Bocor’ Temuduga Pegawai Imigresen Gred KP17

Kira-kira 8,494 calon telah dipanggil ke seisi temuduga Pegawai Imigresen Gred KP17 yang dijadualkan berlangsung 16/6/2013 – 28/6/2013. Untuk sahabat-sahabat yang dipanggil ke seisi temuduga ini, admin kongsikan 12 soalan yang pernah ditanya oleh panel penemuduga kepada calon temuduga jawatan Pegawai Imigresen Gred KP17.

 

Berikut adalah 12 soalan tersebut :

 

Sudah berapa kali menghadiri temuduga kerajaan?

Anda tahu kenapa anda gagal sebelum ini?

Jabatan Imigresen berada di bawah kementerian apa? Siapakah  menterinya?

Boleh berbahasa lain selain bahasa Melayu ?

Sila jawab dalam bahasa inggeris apa kepentingan bahasa asing dalam profesion ini ?

Boleh berikan sy objektif jabtan imigresen malaysia?

Sila terangkan apakah fungsi Jabatan Imigresen Malaysia?

Apa yang anda tahu mengenai pintu masuk yang telah diwartakan.?

Jikalau dadah dikatakan musuh no 1 negara, apakah musuh no 2 negara?

Mengapa PATI ini diisytiharkan tanpa izin & mengapa mereka berlumba-lumba masuk ke negara kita?

Anda sanggup dihantar bertugas ke Labuan?

Jika ditempatkan di depot tahanan atau bahagian penguatkuasaan, awak sanggup berjaga malam ?

 

Bagi calon yang serius mahu meningkatkan peluang LULUS seisi temuduga ini, admin syorkan Pakej Rahsia LULUS Temuduga Kerja Kerajaan (RLTKK) yang mengandungi 5 modul lengkap untuk persediaan calon menghadapi seisi temuduga jawatan kerja kerajaan.

 

Rujuk laman berikut => http://www.kerja-kerajaan.com

 

Salam SUKSES buat calon temuduga jawatan Pegawai Imigresen Gred KP17

Comments

  1. salam,, nak tanye.. temuduga pegawai imegresen ni mmg kene ukur pacaindera ea,, mmg tinngi kena ckup ke?
    berat?

  2. salam,sy pernah dpt iv pegawai imigresen ni,tnggi mmg kne ckup,tp die kira BMI..klu rabun,sy sarankan xyah g la coz mmg die akn reject awl2,p’puan akn msuk dlm 1 blik utk check anggota kki,tgan n tlg blakang,klu parut xpe jgn ade patah2 anggota lain..

  3. kalau tak pegi nanti kena blacklist spa pulak… pegi je la… janji puas hati.. walaupun mata aku rabun… huhuhuhu

  4. eyza starrr says:

    sy pegi 27/6 nih .ya alllah .cuak gileee .tolong bantu soalan2 yg mngkin ditanya !

  5. Thanks a lot for giving everyone remarkably pleasant opportunity to learn to read from here. It’s usually so amazing and as well, jam-packed with a lot of fun for me and my office acquaintances to go to the blog particularly 3 times in one week to start to see the fresh issues you have. Not to mention, we are usually impressed considering the astounding information you provide. Some 1 points in this post are unequivocally the best we have ever had.

  6. a good web hosting provider at a honest price? Cheers, I appreciate

  7. noura santibanez says:

    salam, kalau BMI lebih dari 26, contohnya 28, pernah tak diorang pertimbangkan ? alaa, tinggi cukup, mata tak rabun

  8. kalau kita minta guna spm , tpi kita ade stpm jugak , nak tunjuk jugak ke result stpm ? rase mcm tak perlu je .

  9. salam…kalau laki,kena buka pakaian juga kh???kalau dia xda satu jari,kena reject kh???cuma mahu tahu jer…

  10. napa belum ada surat pggilan lg ?

  11. I simply want to tell you that I am new to blogs and certainly loved this web-site. Almost certainly I’m likely to bookmark your blog post . You actually come with very good articles. Kudos for sharing with us your web site.

Speak Your Mind

*