Buat anda yang ingin bekerja di sektor kerajaan, tapi TAK TAHU CARANYA...

Dibongkarkan "Rahsia Sulit" Bagaimana Untuk Lulus Temuduga Kerja Kerajaan Dengan Mudah Tanpa Menggunakan Sebarang "KABEL"

Sejak Feb 2009, sudah ramai yang telah berjaya dengan menggunakan rahsia ini. Tak percaya? Teruskan bacaan! Pelbagai jawatan, dari jawatan terendah sehinggalah jawatan pegawai, mereka telah berjaya. Anda bagaimana?

Daripada: En JaMaL & En Kamarul
Admin: Kerja-kerajaan.com
Lokasi: Kuala Lumpur

Tarikh:



Sebelum anda scroll atau baca sampai ke akhir page ini, download percuma dahulu di bawah ini..

NAMA:
EMEL:
NOTA: Selepas anda isikan nama dan emel di ruangan di atas, anda akan diminta sahkan  pendaftaran anda. Pengesahan  tersebut boleh dapati di 'inbox' emel anda.

Selain dari ebook percuma ini, anda juga akan menerima tip-tip temuduga kerja kerajaan pada setiap minggu secara PERCUMA dari pihak admin kerja-kerajaan.com. 

Dan anda juga turut dimaklumkan info-info berkenaan panduan temuduga yang ada di pasaran Malaysia jika anda.




Ikuti apa kata mereka yang dah berjaya!































Salam hormat sahabatku....

Kerja kerajaan memang menjadi impian ramai orang, termasuk yang baru lepas graduate, yang sedang bekerja, dan juga mereka yang sedang belajar. Siapa taknak kerja kerajaan kan? Yang muda, yang berumur, semua nak kerja kerajaan...

Kerja kerajaan sememangnya menjamin masa depan! Semua orang berkata sedemikian..Semua begitu teruja untuk memasuki kerjaya di sektor awam...Kerja kerajaan adalah impian kebanyakan orang.

Sebab itulah laman web kerja-kerajaan.com ini ditubuhkan sejak Februari 2009 lalu hingga kini. Tujuannya tidak lain tidak bukan membantu dan mempermudahkan calon-calon yang bakal menghadiri temuduga kerja kerajaan dan seterusnya berjaya.

Cuba lihat apakah kata-kata seorang 'akak' yang telah menjawat jawatan di sektor kerja awam di bawah ini.


Saya Kini Bekerja Di Sektor Awam!

Kerjaya saya kesemuanya bekerja dengan syarikat swasta (private sector). Saya mengalami ‘stress’ atas tekanan kerja. Akhirnya saya mengambil keputusan berhenti dan berdoa semuga Allah swt memberi petunjuk kepada saya didalam usaha saya mendapatkan kerja lain dan mencuba jawatan kerajaan. 

Sebelum itu saya menyediakan diri saya dengan strategi menghadapi temuduga kerajaan sebagai persiapan kerana saya tahu dengan umur saya sekarang peluang amat tipis. Saya membaca soalan-soalan temuduga didalam e book berulang-ulang kali walaupun belum ada rezeki dipanggil temuduga.  Akhirnya seramai 2500 yang hadir temuduga pelbagai jawatan di JPWPKL hanya 47 orang  telah berjaya dan saya adalah salah sorang darinya.


Puan. Ann Rohani


Sebelum  berjaya memasuki sektor awam, ada halangan terbesar yang perlu dilalui oleh semua orang. Iaitu TEMUDUGA...Sebelum anda hadir temuduga, sedikit soalan buat anda.

Anda Memang Berminat Kerja Kerajaan, Adakah Anda Alami Masalah Berikut?

Sering dipanggil menghadiri temuduga di sektor awam, tapi dapatnya tak pernahsekalipun
Sudah mengisi borang permohonan kerja di sektor awam berulang - ulang kali, tapimasih tidak dipanggil - panggil menghadiri temuduga
Anda baru menghabiskan pengajian di sekolah/universiti, dan risau untuk menghadiri temuduga kerana langsung tiada pengalaman temuduga.
Anda pernah datang temuduga, tapi bila sampai di tempat temuduga, anda berpatah balik...Takut sangat!
Anda tercari - cari panduan untuk persediaan temuduga kerja kerajaan, tapi tidak menjumpainya...
Anda tak tahu apa nak jawab semasa disoal oleh panel penemuduga kerja kerajaan. Terkebil - kebil mata anda....blur!
Anda ditanya soalan 'killer' oleh panel penemuduga, mati akal anda dibuatnya..
Anda serang dibayangi mitos - "nak masuk gov kena ada kabel". Inilah fikiran songsang yang selama ini menghantui anda!
Anda lemah bahasa Inggeris, dan anda sangat takut sekiranya panel penemuduga menyoal anda dalam bahasa tersebut!
Anda menunggu masa dibuang kerja di syarikat anda bekerja, kerana syarikat nak bankrup...Anda benar - benar risau..
Anda ingin tahu apa soalan - soalan yang sering ditanya oleh panel penemuduga kerja kerjaan, tapi anda tak tahu bagaimana nak ketahuinya...
Dan bermacam - macam problem lagi yang bermain - main dalam fikiran anda...(tak perlu diceritakan semuanya - 10 page tak habis:)

Ya, itu baru sekelumit dari masalah yang sedang melanda rakan  - rakan kita yang ingin mencari kerja di sektor awam.....Bukan senang nak dapat kerja di sektor awam ini jika anda tidak tahu rahsianya...Mungkin anda akan berkata " tiada rahsia - rahsianya, dipanggil temuduga, datang, dan jawab je apa - apa soalan yang ditanya". Adakah anda pasti dengan melakukan itu saja anda mampu berjaya dapatkan kerja yang anda idam - idamkan, iatu kerja kerajaan? 

Anda silap! 

Ianya tidak semudah anda sangkakan..Oleh sebab itulah laporan ini ditulis khas buat anda. Ianya disediakan khas untuk membantu orang seperti anda yang sememangnya menginginkan kerjaya di sektor awam sebagai kerjaya tetap.


Oleh itu...


"Jika Anda Benar-Benar Serius Untuk Mendapatkan Pekerjaan Di Sektor Awam, Anda Memang WAJIB Membaca Laporan Ini!"

Setuju atau tidak kenyataan di bawah?

Siapapun Amat Sukakan Kerja Kerajaan!

Banyak kelebihannya bekerja dengan sektor awam dan saya percaya disebabkan kelebihan-kelebihan inilah mengapa begitu ramai orang memohon jawatan kosong yang diiklankan di sektor awam. Antara kelebihan-kelebihan yang anda dapat sebagai seorang penjawat awam ialah:

Elaun perumahan
Ya, anda dapat elaun perumahan pada setiap bulan. Usah risau lagi untuk membayar sewa bulanan rumah anda kerana  elaun ini sudah pasti akan membantu. 

Cost of living allowance (COLA)
Anda bekerja di bandaraya yang taraf hidupnya adalah tinggi? Memang semuanya mahal, dari tambang bas, makan, tol dan lain - lain. Tahukah anda bahawa COLA ini dibayar berdasarkan di bandar mana anda bekerja?

Imbuhan tetap khidmat awam (Itka)
Anda sebagai kakitangan awam, ada satu imbuhan khas disediakan khas buat anda. Ini adalah satu penghargaan buat mereka yang berkhidmat buat negara.

Kenaikan gaji setiap tahun
Anda berkhidmat untuk kerajaan, sudah pasti ada kenaikan gaji tahunan anda. Lagi lama anda berkhidmat, lagi tinggi kenaikan gaji yang anda perolehi. Sudah pasti anda sukar nikmati kenaikan ini di mana - mana selain di sektor awam.

Kemudahan pinjaman komputer dan kenderaan 
Anda mahu buat pinjaman komputer ataupun pinjaman kenderaan? Dengan sepantas kilat anda boleh mendapatkannya.

Cuti tahunan mengikut kelayakan
Tahukah anda bahawa cuti diberikan paling minima adalah 14 hari  iaitu buat pekerja am. Jika anda berjawatan professional, cuti anda adalah 25 hari. Itu belum campur lagi dengan kenaikan cuti tahunan dan juga kenaikan pangkat.

Cuti bersalin
Usah risau - risau jika anda rasa anda/orang rumah anda perlu ambil cuti bersalin 2 bulan. Sudah tentu ianya diberikan dengan gaji terus jalan!

Pinjaman perumahan
Ya, anda boleh mula memiliki aset terbesar dalam kehidupan anda, iaitu rumah! Dalam masa yang singkat, anda sudah boleh mula membuat pinjaman untuk membeli 'banglo' idaman anda.
Caruman KWSP atau pencen
Anda pilih mana anda suka. Nak KWSP ke pencen ke? Kedua - duanya ada kelebihan tersendiri. Jadi, usah risau akan masa depan anda lagi..

Bersara pada umur 58 tahun
Sungguh lama anda berkhidmat dalam kerajaan tu..Jika di luar sana, adakah anda akan diberikan peluang berkhidmat selama itu?

Peluang kenaikan pangkat
Siapa taknak naik pangkat kan? Naik pangkat maknanya naik gaji dan juga anda naik selevel lagi dari tahap anda sebelum ini. Kiranya anda jadi bos la ni..

Peluang melanjutkan pelajaran
Wah! Sambung belajar pun diberikan peluang. hebat tu! Dan untuk makluman anda, anda juga akan diberi peluang tajaan untuk menyambung pelajaran anda. Sudah tentu ini memberikan 1001 kebaikan buat anda dan juga kerajaan.

Peluang untuk berkursus dari semasa ke semasa
Boleh dikatakan pada setiap bulan anda akan dihantar ke kursus. Sudah tentu banyak ilmu pengetahuan yang anda pelajari percuma yang di'support' oleh kerajaan. Jika anda hadir sendiri kursus tersebut, dekat 4 angka juga anda perlu bayar setahun.

Lebih banyak masa diluangkan bersama keluarga
Ya, kini anda akan punyai lebih banyak masa bersama keluarga berbanding kehidupan sebelum ini. Dan keluarga anda semakin menyayangi anda seadanya...
Ramai Persaingan Nak Masuk Kerja Kerajaan Ni? Sangat Sengit...

Oleh itu, tidak hairanlah mengapa terdapat beratus-ratus ribu orang, oppsss..bukan! Dah lebih sejuta permohonan  untuk berkhidmat dalam sektor awam pada setiap tahun. Akan tetapi, adakah mudah untuk memasuki sektor awam ini ? Jika anda fikir memang mudah untuk bekerja kerajaan, anda silap..

Menurut salah satu suruhanjaya di perkhidmatan awam, ada melaporkan..

2007 - 700 ribu permohonan..
2008 - 900 ribu permohonan..
2009 - 1.5 juta permohonan..


Lihatlah betapa ramainya memohon untuk mengisi kekosongan di sektor awam. Semakin ramai orang ingin bekerja dalam sektor awam...Apakah sebabnya?

Jom lihat statistik tepat pada tahun 2009 pula...



Berdasarkan statistik-statistik di atas, pasti ramai 'kecut' untuk berangan-angan untuk berkhidmat dalam sektor awam. Persaingan sangat tinggi! Dari 1.5 juta calon yang memohon, hanya 50 ribu calon sahaja yang berjaya! 

Ini bermakna kebarangkalian seorang calon berjaya hanyalah 3.33% sahaja!

Memang sukar untuk berjaya mendapat kerja kerajaan jika kita melihat kepada persaingan tinggi ini. Ramai dah 'kalah' awal setelah melihat statistik ini..

Itulah yang mereka tak sedar sebenarnya..

Pedulikan statistik tersebut, dan FOKUS  untuk..

Lalui dan Lulus Temuduga Kerja Kerajaan!!

Persaingan untuk mendapatkan kerja kerajaan AMAT tinggi dan peluang untuk anda berjaya adalah tipis jika anda langsung TIDAK TAHU bagaimana untuk bersedia menghadapi temuduga tersebut. 

Adakah anda pasti akan lulus temuduga dengan beranggapan seperti di bawah ini ?:

bullet
Anda mempunyai "kabel besar"  @ orang dalam  Kerajaan  yang "confirm" boleh tolong luluskan anda semasa interview. Usah bermimpi lagi, zaman sudah berubah! Ramai orang berkata "orang lain tu dapat kerja kerajaan sebab dapat pakai kabel, aku tiada kabel. Tak adil" Tak logik langsung! Apabila gagal, salahkan orang lain. Tak lihat apa kekurangan pada diri, persiapan yang dilakukan. Sudahlah!
bullet
Anda adalah  seorang  yang berpengalaman luas dan  cemerlang semasa berkerja di swasta dulu. Swasta dan kerajaan tak sama......Jangan terlalu sombong. Hebat macamana anda pun belum tentu berjaya. Ramai yang menyombong diri apabila ada rekod hebat di company lama..
 
bullet
Anda adalah seorang bekas graduan universiti yang memilki CGPA 3.5 ke atas ataupun graduan lulusan universiti luar negara yang terkenal. Ramai je best student yang tak dapat masuk gov......Buanglah fikiran ni jauh-jauh, zaman dan berubah.

bullet
Anda memiliki pengalaman ditemuduga beberapa kali sebelum ini. Ada orang dah 14 kali ditemuduga, tapi tak dapat - dapat! 100 kali hadir temuduga pun takkan berjaya jika sama sahaja teknik anda menghadiri temuduga. Anda perlukan perubahan!

bullet
Anda telah membeli pelbagai buku temuduga sebelum ini baik dalam mahupun keluaran luar negara. Ada ke buku temuduga khas untuk kerja kerajaan? Sudah pasti tiada,  kerana teknik temuduga di kerja kerajaan akan sentiasa berubah-ubah dan dikemaskini.

bullet
Anda sememangnya sedang berkhidmat dalam kerajaan samada dari jawatan kontrak ataupun ingin naik pangkat. Bos boleh rekomen saja, tapi belum pasti boleh lulus...Jaga - jaga..SKT tinggi bukan jaminan selamat buat anda.

Ya, semua andaian di atas berkenaan temuduga kerja kerajaan adalah SALAH!

Tiada jalan semudah itu untuk anda berjaya masuk dalam sektor kerjaya awam. Cuba anda lihat fakta yang dinyatakan di bawah:
 
 

FAKTA PENTING!

90% peserta temuduga tidak bersedia atau sambil lewa menghadapi temuduga kerana tidak tahu apa yang perlu dilakukan sebelum menghadapinya.
Kekurangan pengetahuan dan pendedahan tentang teknik menghadiri temuduga salah satu sebab mengapa graduan universiti atau kolej gagal dalam temuduga.
Tidak bersedia dari segi komunikasi atau pertuturan adalah penyebab utama peserta temuduga hilang idea bercakap di depan panel
Penampilan diri yang salah menyebabkan peserta temuduga gagal diterima.
Over Confident salah satu faktor utama kegagalan calon yang telah menghadiri temuduga.

Adakah anda tergolong di dalam fakta yang disenaraikan di atas? Jika ya, maka anda MESTI teruskan pembacaan anda kerana sebentar sahaja lagi saya akan bongkarkan rahsia bagaimana untuk berjaya menawan hati panel-panel yang menemuduga anda.

Tidak Perlu Risau Lagi!

Kini anda tidak perlu pening-peningkan kepala memikirkan " bagaimana la aku nak lulus temuduga ni yer ? ". Kerisauan dan ketakutan anda akan saya selesaikan kerana saya bukannya menyediakan "kabel besar" yang boleh menjamin anda lulus temuduga tersebut tetapi kaedah-kaedah dan teknik-teknik rahsia yang terbukti berkesan yang dapat membantu anda lulus temuduga. Insyallah..................

Bukan Cakap Kosong, Tapi Kebenaran!

Anda mungkin berfikir bahawa apa yang saya katakan ini hanya dibuat-buat sahaja ataupun syok sendiri. Saya tidak salahkan anda berfikiran demikian kerana anda belum tahu siapa dan bagaimana saya bongkarkan teknik dan panduan rahsia ini yang  akan membantu anda lulus temuduga  dengan jayanya.

Saya bukan sehari dua menghasilkan laporan ini buat anda! Laporan ini dihasilkan hampir lebih 2 tahun sejak saya bergelar admin kerja-kerajaan.com. Tahukah anda bahawa sudah begitu ramai yang telah saya bantu untuk berjaya dalam temuduga kerja kerajaan dan seterusnya bergelar sebagai penjawat awam. Betapa bertuahnya mereka kerana Tuhan menemukan mereka dengan laman web ini yang seterusnya memberi hidayah dan ilmu pengetahuan yang amat tinggi nilainya yang mana dapat membantu mereka keluar dari masalah mencari kerja.

Untuk makluman anda, saya :

Telah mewujudkan kerja-kerajaan.com ini sejak Februari 2009 lagi. Sudah beratus ribu orang telah membaca laporan yang saya tulis dalam web ini. Sudah begitu lama saya berusaha untuk membantu mereka - mereka yang benar - benar minat dalam kerja kerajaan.
Dan antara sumbangan terbesar saya, saya telah menyediakan satu blog khas yang memberikan tips - tips/rahsia-rahsia secara percuma berkenaan temuduga kerja kerajaan. Sangat ramai yang mendapat manfaat darinya.
Sejak Feb 09 hingga kini, saya telah menerima beribu - ribu email/sms/call pertanyaan/permasalahan orang ramai berkenaan temuduga kerja kerajaan! Dan sudah pasti saya amat arif dengan apa masalah yang sering dihadapi oleh mereka dalam memburu kerja kerajaan. Saya bukan Kabel Besar, tapi cuma membantu memberikan tips, nasihat, motivasi dan panduan kepada mereka.
Pernah menyingkap rahsia lebih 500 orang yang telah lulus (sebenarnya lebih ramai lagi) temuduga  dan kini bekerja di sektor awam di pelbagai kementerian dan juga jabatan kerajaan. Bukan senang untuk mencungkil rahsia - rahsia ini.
Memiliki rahsia yang didedahkan sendiri oleh bekas-bekas panel penemuduga  berdasarkan pengalaman mereka sendiri ketika menemuduga calon. Dengan rahsia ini, saya tahu apa yang dimahukan oleh panel penemuduga dari  sesi temuduga.
Pernah ketahui rahsia yang dibongkarkan sendiri oleh seorang "otai" ataupun pakar yang mana kerjanya adalah sebagai penceramah dalam kursus dan bengkel buat  para panel penemuduga  kerja kerajaan selama beberapa tahun sehinggalah masa ini.
 Telah membuat kajian dan juga study pelbagai buku berkenaan temuduga tidak kira dalam negara mahupun luar negara yang objektif utamanya adalah dapat membantu mereka yang benar - benar ingin lulus temuduga kerja kerajaan.

Ya, begitulah....

Bagaimana saya menyediakan laman web ini dan siapkan panduan hebat ini buat anda. Bukannya mudah, memang sukar. Memang sukar nak hasilkan panduan yang membantu anda menghadapi temuduga kerja kerajaan...

Adakah anda tidak sabar lagi ? Oleh itu, saya bongkarkan rahsia ini kepada anda yang benar-benar ingin bekerja di sektor awam dimana ianya adalah kerja yang diidam-idamkan oleh anda selama ini...
Memperkenalkan..
Rahsia Lulus Temuduga Kerja Kerajaan

Pakej Lengkap Rahsia Lulus Temuduga Kerja Kerajaan
(versi kemaskini yang KE-4 

Ebook dalam format PDF

Format ebook adalah PDF iaitu buku maya yang hanya boleh dibaca melalui komputer menggunakan perisian khas Adobe Acrobat Reader. Anda juga boleh mencetak ebook ini bagi memudahkan anda untuk membacanya di mana-mana sekalipun.



Ebook ini membongkarkan teknik-teknik dan rahsia menghadiri temuduga agar anda dapat lulus dan berjaya bekerja di sektor kerajaan

Sebelum anda membaca laporan ini, sudah lebih 8000 orang telah mendapatkan pakej informasi bernilai tinggi ini. Anda lihat saja bukti mereka yang telah mendapatkan panduan ini.

 
Apa Kata Mereka Yang Berjaya ?



Bagaimana Ebook Ni Membantu Anda?








Ianya ditulis dengan bahasa mudah difahami dan mudah dipraktikkan tidak kira samada anda berkelulusan SPM ke, Diploma ke, Ijazah atau ada 'master' sekalipun..

Ianya menjimatkan masa anda dalam membuat persediaan temuduga di mana anda tidak perlu buang masa masih tercari-cari tips temuduga lain yang belum tentu sesuai dengan anda

Panduan langkah demi langkah yang mudah diikuti bagaimana membuat persediaan temuduga dari A - Z. Sebelum temuduga, semasa temuduga, hinggalah ke akhir temuduga.

Berbagai-bagai rahsia untuk menjadi kelihatan hebat semasa hari temuduga yang tidak diketahui oleh ramai orang akan didedahkan kepada anda.

Ianya sesuai bagi mana-manapun temuduga tidak kira apa jawatan yang anda pohon.

 Ianya proven/terbukti telah membantu ramai orang berjaya dalam temuduga dengan panduan ini.





Apa "Rahsia" Yang Terkandung Dalamnya?




kerja kerajaan dibongkar Anda perlu tahu apakah 4 tindakan yang harus anda lakukan sebelum menghadiri temuduga. Tanpanya persediaan temuduga anda akan menjadi tempang!
kerja kerajaan dibongkar Tahukah anda dengan hanya memakai pakaian tertentu, anda boleh mendapat markah free 5% dengan begitu sahaja.
kerja kerajaan dibongkar Bagaimana melatih diri anda menjadi hebat berkata - kata di hadapan panel penemuduga dan terus memukau mereka? Anda akan ketahuinya...
kerja kerajaan dibongkar Cuak disoal dalam bahasa Inggeris. Ketahui bagaimana anda dapat kuasai bahasatersebut dalam masa singkat khas untuk temuduga...
kerja kerajaan dibongkar Bagaimana nak jangkakan soalan - soalanyang bakal disoal semasa temuduga? Ikuti beberapa teknik mudah yang diajarkan dalam ebook ini.
kerja kerajaan dibongkar Anda tidak dipanggil - panggil temuduga? Ketahui 7 sebab utamanya. Selapas ini Insyallah anda akan dipanggil!
kerja kerajaan dibongkar Anda ada ijazah, bolehkah anda apply jawatan yang perlukan SPM saja? Tahukah anda, silap percaturan, anda pulang kosong saja.
kerja kerajaan dibongkar Bila anda disoal sebegini " Kenapa kami patut pilih anda bagi jawatan ini?". Apakah patut anda jawab? Ketahuilah soalan - soalan paling killer yang pasti anda dapat jawab selepas ini.
kerja kerajaan dibongkar Dan banyak lagi rahsia yang tidak muat saya nyatakan di sini. Semuanya terkandung dalam ebook ini!




kerja kerajaan dibongkar Bagaimana untuk menjawab soalan - soalan "killer" mengenai jawatan yang dipohon oleh anda. Jika anda tidak tahu teknik ini, bahaya menanti anda...
kerja kerajaan dibongkar Apa dia soalan yang berbentuk menguji "communication skill" ? Inilah soalan yang akan akan menguji kemampuan, kekreatifan, keyakinan, kebolehkerjasamaan, kematangan dan kebolehan anda.
kerja kerajaan dibongkar Mengetahui bagaimana soalan yang mengujicara pengurusan masa dan stresssemasa bekerja yang mana ianya amat diperlukan oleh seorang penjawat awam. Walaupun ianya sukar, anda jangan risau! Ebook ini akan membongkarkan jawapannya.
kerja kerajaan dibongkar Menjawab soalan yang menguji "Essential Professional Skills" anda yang bermaksud ke -professionalan anda dalam melakukan kerja. Budaya kerja professional amat dititikberatkan dalam sektor awam demi menjaga kredibilitinya.
kerja kerajaan dibongkar
Dan beberapa lagi soalan killer seperti di bawah iaitu soalan - soalan mengenai :

  • Background anda
  • kekuatan & kelemahan diri ,
  • Kerjaya terakhir anda, 
  • soalan khusus bagi mereka yang berada di tahun akhir atau lepasan universiti mahupun lepasan  sekolah, 
  • Jabatan atau agensi yang anda minta jawatan tersebut, 
  • proses dan usaha pencarian kerja anda dan bermacam-macam lagi...




kerja kerajaan dibongkar Anda akan ketahui apakah bentuk soalan yang lazim ditanya mengenai isu-isu semasa, hal-hal dalam negara dan juga luar negara.
kerja kerajaan dibongkar Anda akan dapat menjawab soalan yangberbentuk fakta mengenai kerajaan Malaysia, Dasar-dasar Negara, Perlembagaan dan lain-lain dalam perkhidmatan awam. Tipulah jika saya katakan ianya lengkap kesemuanya. Apa yang saya tulis ini   hanyalah  adalah sebahagian kecil darinya.
kerja kerajaan dibongkar Anda akan didedahkan contoh jawapan bagi soalan-soalan yang "saiko" atau mencabar oleh penemuduga yang biasanya mampu membuatkan anda menangis jika tidak tahu cara menjawabnya.



kerja kerajaan dibongkar

Kisah kejayaan dalam temuduga yang diceritakan kembali oleh mereka yang telah berjaya bergelar sebagai seorang penjawat awam.

kerja kerajaan dibongkar

Kisah kegagalan dalam temuduga yang diceritakan kembali oleh mereka yang telah gagal bergelar sebagai seorang penjawat awam.

kerja kerajaan dibongkar

Anda akan mengetahui apa yang perlu anda lakukan & apa yang perlu anda elakkan ketika menghadiri temuduga kerja kerajaan. Anda pasti tidak akan mengulangi kesilapan yang serupa lagi selepas ini.

kerja kerajaan dibongkar

Kisah-kisah ini mampu membuatkan andamemotivasikan diri anda dalam usaha mendapatkan kerja di sektor awam ini. Ada satu kisah sedih yang anda baca nanti mampu menitiskan air mata anda dan akan membuatkan   anda lebih menghargai kehidupan anda.   

kerja kerajaan dibongkar

Satu kisah seorang insan yang amat berjasa dalam membantu rakyat Malaysiadalam mencari kerja kerajaan atau memberi maklumat mengenai kekosongan jawatan dalam sektor awam turut dimuatkan kisahnya di dalam ebook ini.







kerja kerajaan dibongkar Jika anda tahu menulis resume, tahniah! Tapi adakah resume anda benar - benar bagus? Dalam modul ini anda akan diterangkan.
kerja kerajaan dibongkar Anda tidak perlu susah - susah lagi untuk menulis resume. Kerana saya telah sediakan template khas yang boleh anda gunakan terus.
kerja kerajaan dibongkar Resume nak disediakan dalam bahasa Inggeris ke Malaysia?  Saya ada sediakan untuk kedua - duanya...


Apakata Mereka Yang Telah Berjaya?


 



Ya, itulah kata - kata dari mereka yang telah berjaya. Betapa gembiranya hati apabila kerjaya idaman sudah dalam genggaman! Sebenarnya, ada banyak lagi email - email saya terima yang memaklumkan kepada saya yang mereka telah BERJAYA! Ya, berjaya mendapat jawatan tetap dalam sektor awam.
Tidak perlu saya masukkan semua email itu di sini...

Adakah anda mahu dapatkan Pakej ebook ini sekarang? Atau anda masih terfikir - fikir lagi adakah ebook ini benar - benar akan membantu anda semasa temuduga nanti? Tahukah anda, inilah satu - satunya panduan temuduga paling lengkap berkenaan kerja kerajaan. Jadi anda tak boleh berlengah lagi...Inilah panduan yang anda cari selama - lama ini...

Milikinya sekarang..


Siapakah yang memerlukan ebook ini?

ANDA yang baru diberhentikan kerja disebabkan kegawatan ekonomi yang melanda baru - baru ini.

ANDA yang bekerja di sektor swasta yang rasa kerjaya andakurang selamat .

ANDA yang baru saja menamatkan pengajian di sekolah mahupun di universiti yang masih tercari-cari kerja.

ANDA yang berada di semester akhir di universiti mahupun di sekolah yang sedang merancang kerjaya anda

ANDA yang mempunyai anak, mahupun ahli keluarga  yang lain yang kerjanya "menanam anggur"

ANDA yang menginginkan kehidupan yang lebih terjamin dan selamat

ANDA yang sememangnya memang berminat untukberkhidmat dengan kerajaan MALAYSIA

Bagaimana Nak Beli Ebook Ini?

Oleh itu..

Dapatkan Ebook Ini Sebelum Menghadiri Sebarang Temuduga !

Jika anda benar-benar mahu lulus temuduga, jangan tunggu lagi kerana ebook inilah yang anda amat perlukan sekarang! Saya memberikan anda jaminan 365 hari wang dikembalikan jika anda tidak berpuas hati dengan rahsia-rahsia yang terkandung dalam ebook ini..


* Pulangan wang dijamin!


Jadi dapatkan ebook ini sekarang juga pada harga yang mampu anda miliki cuma..

RM77

RM57

Harga Diskaun 

RM40 sahaja

Jika anda mendapatkan pakej ebook ini sekarang,  anda hanya perlu membayar RM40 sahaja. Selepas ini, harga ebook mungkin akan dianikkan bila-bila masa saja. Ingat! Tawaran ini hanya sekejap saja..



(klik gambar di atas untuk ke ruangan pembelian)

Begitu mudah untuk memilikinya

Langkah 1 - Masukkan RM40 ke akaun  yang dinyatakan di ruangan pembelian

Langkah 2 - Isikan Borang Pengesahan Pembayaran di ruangan pembelian

Langkah 3 - Tunggu link download akan dihantar ke alamat email anda

Langkah 4 - Anda boleh mendownload/print ebook tersebut

* P.S: Belian anda selamat dan tetap diterima walaupun pukul 3 pagi.

* P.S.S: Anda Boleh guna apa cara pembayaran melalui apapun bank, samada  bank  in, online , cash deposit, kad kredit dan lain.






Saya gunakan masa yang amat singkat...

Saya gunakan masa yang amat singkat untuk mengulangkaji dengan menggunakan ebook yang saya langgani. Saya juga mengamalkan apa yang tercatit dalam ebook itu. Akhirnya.....”Tahniah ! Anda telah berjaya dan surat tawaran akan dikeluarkan oleh jabatan berkenaan”. Ya Allah....hanya tuhan maha Esa yang mengetahui perasaan saya pada waktu itu. Menangis mengenangkan penat lelah saya selama ini. Terima kasih ebook “Rahsia Lulus Temuduga Kerajaan” dan juga En.Jamaluddin Bahari. Jasamu amat dikenang.

Norsaidah Abd Razak               



Amat Disyorkan..

Syabas kepada saudara Jamal kerana telah menerbitkan ebook "Rahsia Lulus Temuduga Kerja Kerajaan" dan tidak pernah saya jumpa panduan untuk lulus temuduga  selengkap ini. 

Jika anda becita-cita untuk menjawat sebarang jawatan di jabatan kerajaan & tidak mahu gagal dalam sessi temuduga tersebut, saya sangat sarankan anda untuk memiliki ebook ini. Kandungannya dipenuhi dengan rahsia ekslusif yang membongkar satu-persatu langkah-langkah yang perlu anda praktikkan untuk 'menemui jalan mudah' melepasi ujian getir para penemuduga. Informasi dalam panduan ini sangat bernilai kerana ia adalah berdasarkan pengalaman sebenar & ia juga
 hasil daripada kajian terperinci yang telah dijalankan oleh penulis.

Nama: Zolkie bin Baki
Bekas tenaga pengajar di kolej Cosmopoint, 
Bekas pereka grafik di Unitar & OUM.

Laman web: http://www.zolkie.com


Mudah difahami, straight forward, simple & penting

Satu panduan yang mudah difahami, straight forward, simple dan PENTING untuk mereka-mereka yang nak BERJAYA dalam ‘interview’ di perkhidmatan AWAM ataupun SWASTA. 

Kadang-kadang bukan keputusan peperiksaan yang dipentingkan untuk memilih calon-calon yang berjaya. Tetapi, keupayaan menonjolkan diri, sikap positif, penuh konfiden, berkeyakinan tinggi, penuh informasi tentang kerja, jabatan dan syarikat terbabit akan membuatkan calon-calon terpilih.

Rozzani Baharuddin 
Usahawan Syarikat Percetakan, Telekomunikasi, Pakar Motivasi



Untuk mereka yang bermimpi untuk bekerja di sektor kerajaan, berpestalah kerana impian anda 90 peratus tercapai. Apa yang kurang dari segi ilmu dan peralatan disediakan dalam e-buku En Jamal ini. Sebenarnya bukan satu ebook sahaja tapi banyak panduan sampingan dalam bonus-bonus sokongan yang diberikan bersama. 

Mereka yang sedang bekerja dalam sektor swasta pun boleh mendapat manfaat terutamanya apabila meneliti 15 faedah bekerja di sektor awam. Bagi mereka yang suka drama ada kisah-kisah sebenar temuduga dengan kerajaan. Satu panduan dalam Bahasa Inggeris turut disediakan. Yang tak erti tulis resume jangan risau sebab ada contoh resume yang mengikut spesifikasi. Pendek kata kalau tidak berjaya juga mendapat kerja kerajaan yang diidamkan, pasti ada komplot atau kena mandi bungalah jawabnya.

Sunthara Segar

Penasihat kewangan
www.suntharasegar.com

Anda masih ragu -ragu untuk mendapatkannya?

Saya jamin anda akan berpuas hati selepas menggunakan ebook ini. Lihat testimoni mereka yang telah berjaya dalam temuduga kerja kerajaan.















"MESTI BELI, BACA DAN PRAKTIKKAN"

Itu saja yang mampu saya katakan setelah membaca ebook ini, sebuah e-buku yang sangat lengkap, begitu banyak tips dan rahsia yang didedahkan, ramai diantara kita yang gagal di dalam temuduga adalah kerana mereka tidak benar-benar memahami konsep temuduga, namun di dalam e-buku ini telah dinyatakan dari awal hingga akhir langkah-langkah yang perlu dilakukan malah ada diantara langkah tersebut amat penting namun kita sering terlepas pandang, dalam proses kita mendapatkan pekerjaan di dalam sektor awam.

Sesi temuduga adalah penentu kepada nasib samaada anda diterima masuk ke jawatan kerajaan atau tidak. Temuduga di dalam sektor awam tidaklah sesukar yang di gambarkan sekiranya anda mengetahui apa yang perlu anda tahu. Nasihat ikhlas dari saya sekiranya anda benar-benar inginkan bekerja di dalam sektor awam jadi haruslah anda mendapatkan ebook ini untuk dijadikan sebagai panduan. 

http://malaysiancareer.com/
penyedia maklumat jawatan kerajaan



Saya juga seperti anda dahulu

Bagi saya, sememangnya rezeki itu dari ALLAH S.W.T namun, ikhlas saya katakan, sesuatu jika tanpa ilmu ibarat kisah 3 orang buta yang salah dalam mengandaikan fizikal sesuatu jasad. Jadi, ketahuilah hanya dengan ilmu dapat membantu kita. Ketahuilah rahsia-rahsia, dan petua-petua, juga fakta-fakta yang terdapat dalam RAHSIA LULUS TEMUDUGA KERAJAAN. Jika anda kali pertama mendapat tawaran temuduga kerajaan, jangan bimbang, saya juga seperti anda dahulu. SALAM MAJU JAYA.

 Ayuni Akmalina





Jadi, kenapa anda perlu tunggu lagi...Ianya sudah terbukti berkesan!!

 Ya Jamal, saya mahu tempah ebook ini dan saya faham bahawa saya akan diberikan 365 hari jaminan wang dikembalikan jika tidak berpuas hati dengan kandungan ebook ini. Bawa saya ke ruang pembelian sekarang juga...

 

                 

Dan ramai lagi mereka yang telah berjaya temuduga dengan
panduan dari ebook ini yang sudah tentu tidak muat saya letakkannya di sini.


Ternyata pelaburan anda berbaloi dengan memiliki ebook ini kerana rahsia yang terkandung dalam ebook ini akan menjadikan hidup anda "senang" di kemudian hari..
Milikinya sekarang..


Sebarang pertanyaan boleh diemailkan kepadasupport@kerja-kerajaan.com. Saya sedia membantu anda semua. 


Usah biarkan anda dengan membuang masa lagi mencari-cari panduan yang sebenarnya dalam membuat persediaan menghadiri temuduga kerja kerajaan. Ebook ini adalah satu-satunya dalam Malaysia yang menyediakan panduan khusus yang lengkap untuk mereka yang berminat untuk bekerja dengan KERAJAAN 



NAMA:
EMEL:
NOTA: Selepas anda isikan nama dan emel di ruangan di atas, anda akan diminta sahkan  pendaftaran anda. Pengesahan  tersebut boleh dapati di 'inbox' emel anda.

Selain dari ebook percuma ini, anda juga akan menerima tip-tip temuduga kerja kerajaan pada setiap minggu secara PERCUMA dari pihak admin kerja-kerajaan.com. 

Dan anda juga turut dimaklumkan info-info berkenaan panduan temuduga yang ada di pasaran Malaysia jika anda.



Ikhlas Daripada,


J

Kamarul Hizam & Jamaluddin Bahari
Admin kerja-kerajaan.com
sejak Feb 2009 -  kini

- Pembantu Bagi Mereka Yang Akan diTemuduga 

P.S: Usah pening-pening lagi memikirkan persediaan untuk menghadiri temuduga bagi jawatan kerajaan, dapatkan ebook ini sekarang dengan pelaburan serendah RM40 sahaja. Klik sini sekarang.

P.S.S: Rahsia dalam ebook ini tidak ramai yang mengetahuinya, jadi ambillah peluang ini menjadikan diri anda mempunyai lebih kelebihan berbanding calon-calon lain semasa temuduga nanti.

[blog tips temuduga][Affiliate] [Pembelian] [Soalan Lazim] 

Hakcipta Terpelihara 2013, Kerja Kerajaan website



Penafian

Segala maklumat yang terkandung dalam report ini adalah untuk tujuan pengetahuan, rujukan dan maklumat semata-mata untuk menghadapi temuduga kerja di sektor awam. Ia tidak bertujuan untuk memberi jaminan. Segala kandungan dalam ebook ini bukanlah nasihat rasmi atau menepati 100% daripada apa yang dinyatakan. Ia bergantung kepada usaha yang dilakukan, masa, keadaan dan faktor-faktor lain yang mempengaruhi hasil daripada tips yang dicadangkan. Penulis sedaya upaya menyampaikan maklumat yang tepat, namun jika ada kesalahan atau maklumat yang sudah tidak relevan, ia adalah diluar jangkauan penulis. Report ini tidak bertujuan untuk menggantikan khidmat nasihat dan konsultansi oleh pakar dalam hal ehwal temuduga. Oleh itu, sebarang gangguan kesihatan, kesan sampingan, komplikasi, kerugian baik dalam jangkamasa pendek atau jangkamasa panjang kesan daripada kaedah-kaedah yang dicadangkan dalam report ini adalah diluar tanggungjawab penulis


En Kamarul Hizam & En Jamaluddin Bahari
admin kerja-kerajaan.com